۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
  • کد خبر: 224886
صادرات نفت ونزوئلا به آمریکا کاهش یافت

روند کاهشی صادرات نفت به آمریکا در کشورهای مختلف ادامه دارد که در تازه ترین آنها ونزوئلا در ماه ژوئن امسال شاهد افت صدارت نفت خود به این کشور بود.

به گزارش پایگاه اینترنتی ال یونیورسال ونزوئلا، بر اساس اطلاعات منتشر شده به وسیله وزارت انرژی آمریکا، صادرات نفت و مواد هیدروکربنی ونزوئلا به آمریکا در ماه ژوئن 2014 نزدیک به 17 درصد کاهش داشت.

آمارها نشانان می دهد که شرکتهای ونزوئلایی در ماه ژوئن امسال در مجموع 747 هزار بشکه در روز به آمریکا صادر کردند. این در حالیست که این شرکتها سال گذشته در همین مدت روزانه 899 هزار بشکه نفت به آمریکا صادر می کردند.

پیش از این و در ماه مه امسال نیز گزارش شده بود که صادرات نفت ونزوئلا به آمریکا با 3.2 درصد کاهش در مقایسه با سال گذشته به روزانه 772 هزار بشکه در روز رسیده است.

این روند نشان می دهد که ونزوئلا در تلاش است تا نفت بیشتری را به بازارهای دیگر مانند چین ارسال کند.

ونزوئلا و چین در ماههای گذشته در زمینه های گوناگون با یکدیگر توافقنامه همکاری امضا کرده اند. برخی از این توافقنامه ها از جمله تامین مالی پروژه ها در قبال تامین نفت و محصولات نفتی برای چین، امضا شده است.

بر اساس اطلاعات وزارت انرژی آمریکا صادرات نفت ونزوئلا به این کشور از ابتدای ژانویه 2014 تا انتهای ماه ژوئن امسال به طور میانگین برابر با 772 هزار بشکه در روز بوده است. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 2013 میلادی چهار درصد کاهش نشان می دهد. ونزوئلا در بازه زمانی ژانویه تا ژوئن 2013 روزانه 804 هزار بشکه نفت به آمریکا صادر می کرد.

 

کد خبر 224886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =