بعداز تکمیل خط انتقال برق از بین آذربایجان و روسیه میزان تبادل برق افزایش خواهد یافت یعنی ما با روسیه نیز 500 مگاوات تبادل برق خواهیم داشت.

به گزارش شانا، قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل گفت: ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه تبادل 200 مگاوات برق بین دو کشور توافق کرده و در آینده این میزان به 500 مگاوات افزایش خواهد یافت.
اسماعیل محصولی قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل در ادامه گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص توافقات انجام شده با شاهین مصطفی یف وزیر صنعت و اقتصاد جمهوری آذربایجان و میزان تبادلات برق بین دو کشور گفت: ما برای شروع پیشنهاد تبادل 200 مگاوات برق را داریم که البته به ظرفیت انتقال برق نیز بستگی دارد.
وی افزود: بعداز تکمیل خط انتقال برق از بین آذربایجان و روسیه میزان تبادل برق افزایش خواهد یافت یعنی ما با روسیه نیز 500 مگاوات تبادل برق خواهیم داشت. البته نباید فراموش شود که تحقق این امر منوط به تکمیل خط انتقال برق از آذربایجان به روسیه است.
محصولی خاطر نشان کرد: در زمان پیک مصرف برق در ایران یعنی تابستان ما وارد کننده برق و در زمستان ما با توجه به حجم مصرف آذربایجان صادرات برق خواهیم داشت.
وی یادآور شد: مجموعه مباحث مطرح شده با وزیر انرژی روسیه نیز در خصوص انتقال 500مگاوات برق بوده است.

کد خبر 224890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =