دوره های آموزش راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمانها برگزار شد

شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، دوره های آموزشی راهکارهای بهینه ‌سازی مصرف انرژی در تأسیسات گرمایشی و سرمایشی ساختمانها را برای حدود 2 هزار نفر از افراد مرتبط با این تاسیسات برگزار کرد.

به گزارش شانا، این دوره های آموزشی با هدف توسعه فرهنگ بهینه مصرف انرژی در ساختمان‌ها به صورت رایگان برای 2 هزار نفر از افراد مرتبط با طراحی، نظارت و نگهداری و تعمیرات تأسیسات گرمایشی و سرمایشی ساختمان‌ها برگزار شد.

تمرکز دوره‌های آموزشی، آشنایی با راهکارهای بهینه‌ سازی مصرف انرژی در تأسیسات گرمایشی و سرمایشی ساختمان‌های پرمصرف بخش دولتی و عمومی بوده است که این دوره ها از پاییز سال 1392 آغاز و در قالب برگزاری 35 دوره در سراسر کشور پیگیری شد.  

بر پایه این گزارش، شرکت بهینه‌ سازی مصرف سوخت پس از شناسایی متقاضیان دوره نسبت به ارزیابی افراد واجد شرایط بر اساس مدرک تحصیلی و تجربه کاری مرتبط اقدام و ضمن هماهنگی با اعزام مدرسان مجرب، نسبت به اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در سراسر کشور اقدام کرده  است. 

مخاطبان دوره از صنف تعمیر و نگهداری سیستم‌های تهویه مطبوع، اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان و همچنین مسئولان، کارشناسان و تکنسین‌های نگهداری و تعمیرات ساختمان‌های عمومی، ادارات دولتی، دانشگاه‌ها و ... بودند. متقاضیان واجد شرایط دوره ‌ها بر اساس مدرک و رشته تحصیلی گروه‌ بندی شدند و مباحث مطرح شده بر اساس نوع اقلیم آب و هوایی به آنها ارائه شد؛ بطوریکه در مناطق سردسیر تمرکز بر روی بهینه‌ سازی سیستم‌های گرمایشی و در مناطق گرمسیر تمرکز بر روی بهینه‌ سازی سیستم‌های سرمایشی بوده است. 

در این دوره ها، سرفصلهایی شامل آشنایی با سیستم‌های کنترل هوشمند گرمایشی و سرمایشی، نحوه تنظیم مشعل و معاینه فنی موتورخانه‌ ها، نقش عایقکاری حرارتی در کاهش مصرف انرژی و نحوه صحیح انجام آن، منابع و مبدل‌های حرارتی و تاثیر نوع مبدل بر کاهش مصرف سوخت،  ترموستات‌های دیواری و شیرهای ترموستاتیک رادیاتور، انواع رادیاتور و راهکارهای کاهش مصرف سوخت در رادیاتورها، سیستم گرمایش از کف،  سیستم‌های خورشیدی، تجهیزات نوین گرمایشی و سرمایشی، چیلرهای تراکمی اسکرو، اسکرال و سانتریفوژ،  بازیافت انرژی در سیستم‌های حرارتی و برودتی و آشنایی با دیگهای چگالشی آموزش داده شد. 

همچنین یک دوره تخصصی ویژه مربیان تأسیسات مراکز فنی و حرفه ای نیز در مرکز تربیت مربی کرج با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ ای و با هدف آشنایی مربیان با راهکارهای بهینه‌ سازی مصرف انرژی در تأسیسات گرمایشی و سرمایشی و انتقال آن به کارآموزان برگزار شد.

درحال حاضر این دوره های آموزشی به پایان رسیده است و برنامه‌ ریزی برای برگزاری دوره‌های مشابه در شرکت بهینه ‌سازی مصرف سوخت ادامه دارد.
 

 

کد خبر 224900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =