ایران پلاست فرصت تشویق تولیدکنندگان داخلی به صادرات

معاون بازرگانی پتروشیمی آبادان با بیان این که برنامه ریزان نمایشگاه ایران پلاست باید برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی، سیاستهای کاربردی و اجرایی خوبی را طراحی و دنبال کنند،گفت: این نمایشگاه فرصتی برای تشویق تولیدکنندگان داخلی برای صادرات است.

به گزارش شانا، محمدرضا بانکی، نمایشگاه ایران پلاست را از نظر تبادل اطلاعات ارزنده‌ توصیف کرد و گفت: نمایشگاه ایران پلاست باید فرصتی فراهم ‌کند تا شرکت‌های جدید ضمن معرفی خود بتوانند در یک رابطه نزدیک با هم ، از طریق تبادل اطلاعات و کسب شناخت بیشتر از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فعالان این صنعت در سطح داخلی و خارجی، هم در زمینه فروش داخلی موفق باشندو هم برای صادرات خیز بردارند.

 معاون بازرگانی پتروشیمی آبادان درباره نقش توسعه ای پتروشیمی‌ها در رونق صنایع پایین‌دست تصریح کرد: هم اکنون  اقتصادی موفق است که همه اجزای زنجیره  اقتصادی در بخش کلان و خرد موفق باشند، صنایع پایین‌دست موفق، حاصل صنایع بالادست موفق هستند و به عقیده من یک رابطه تنگاتنگ و مستقیم میان این دو هست.

معاونت بازرگانی پتروشیمی آبادان گفت: بخشی از اهداف نمایشگاه ایران پلاست معرفی شرکت‌های جدید، نوآوری‌ها و محصولات تازه  است،  همچنین این  نمایشگاه فرصتی فراهم می‌کند تا رابطه نزدیکتری میان شرکت ها پدید امده و از این راه به بتبادل اطلاعات و کسب شناخت بیشتر از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فعالان این صنعت چه در زمینه فروش داخلی چه در زمینه صادرات کمک شود.

ویافزود: ایران پلاست باید بتواند به بهترین شکل ممکن، قابلیتها و زمینه‌های صادراتی صنعت پتروشیمی ایران را به شرکت‌های بزرگ نشان دهد، از طرفی باید بتواند ظرفیت‌های و فرصت های سرمایه گذاری را برای علاقمندان تبیین کند.

بانکی معتقد است که صنعت پتروشیمی و پلاستیک به تعادل واردات و صادرات نیازمند است؛ یعنی در کنار توازن بازار داخل، باید به  بازار صادراتی هم بیاندیشید و برای توسعه آن برنامه‌های راهبردی داشت.

کد خبر 224904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =