مـجوز دانـشکده نـفت سـرخس اخـذ شـد

عضو کمیسیون انرژی مجلس از اخذ مجوز از وزارت علوم، برای تاسیس دانشکده نفت در سرخس خبر داد.

احمد سجادی، عضو کمیسیون انرژی، مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این‌که دانشکده نفت در سرخس برای تامین و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز تاسیس می‌شود، خبر داد: مجوزهای لازم از وزارت علوم دریافت شده است.

نماینده احمد آباد، رضویه، سرخس و فریمان، افزود: در این زمینه وزیر نفت دستورات لازم را به معاون خود منصور معظمی داده و اعتبار 5 میلیارد تومانی برای آن پیش بینی شده است.

این نماینده مجلس، همچنین از برنامه گازرسانی به روستاهای سرخس، فریمان، رضوی و احمدآباد خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه 15 روستا در سرخس، 16 روستا در فریمان، 10 روستا در رضوی و 10 روستا در احمد آباد به زودی گازرسانی می‌شود.

وی همچنین از کمک وزارت نفت برای ترمیم راه دسترسی به پالایشگاه گاز و ذخیره‌سازی گاز طبیعی شوریجه خبر داد و گفت: کارگروههایی از کمیسیون انرژی از این محل بازدید کرده‌اند، از این رو وزارتخانه‌های راه و نفت با همکاری یکدیگر نسبت به رفع نواقص  این جاده اقدام می کنند.

عضو کمیسیون انرژی هچنین با اشاره به بررسی طرح تولید انرژی خورشیدی در کمیسیون متبوعش، افزود: دستگاهها دولتی باید به سمت تولید و تامین برق مورد نیازشان از سلولهای خورشیدی حرکت کنند، از این رو در شهر مشهد ساختمان یکی از دستگاهها، با نصب پنلهای خورشیدی، برق مورد نیاز خود را تامین می کند.

سجادی با بیان این‌که نیروگاه بادی مزرعه بینالود با ظرفیت 28 مگاوات در حال فعالیت است، افزود: به عنوان پایلوت، قرار است ادارت دولتی شهر جدید بینالود برای تولید برق از انرژی خورشیدی استفاده کنند.

کد خبر 224908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =