۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
  • کد خبر: 224910
توسعه بازارهای خدمات انرژی در اروپا

هرچند بازارهای خدمات انرژی (ESCO) اروپا هنوز به جایگاه واقعی خود دست نیافته اند، اما بررسی ها نشان می دهد این بازارها به صورت تردیدناپذیری از نظر حجم و پیچیدگی توسعه پیدا کرده است.

به گزارش شانا، مرکز تحقیقاتی مشترک خدمات علمی (JRC) وابسته به اتحادیه اروپا، در گزارشی اعلام کرده است: بازارهای خدمات انرژی اروپا به صورت تردیدناپذیری از نظر حجم و پیچیدگی نسبت به سال 2012 توسعه پیدا کرده است؛ توسعه ای که در نتیجه چارچوبهای قانونی، مشوقهای مالی و افزایش آگاهی است. 

بر پایه این گزارش، بازار انرژی اتحادیه اروپا هنوز به پتانسیل و جایگاه واقعی خود در این زمینه دست نیافته است. 

در این گزارش که در اخبار کارایی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت مورد اشاره قرار گرفته، تاکید شده است: دانمارک، فرانسه، ایرلند و اسپانیا در سالهای اخیر در زمینه بهره مندی از بازارهای خدمات انرژی، رشد زیادی نشان داده اند، در حالی که مجارستان تنها کشور اتحادیه اروپاست که بازار شرکتهای خدمات انرژی را به کلی رد کرده است. 

بر این اساس، در سال 2013 تعداد بیشتر شرکتهای خدمات انرژی با پروژه های بیشتری نسبت به سال 2010 وجود داشته است و این شرکتها در زمینه هایی کار خود را شروع کرده اند که تا پیش از این، کمتر به سراغ آن می رفته اند. بازارهای معدودی مانند آلمان، جمهوری چک، فرانسه و اتریش به بلوغ رسیده اند که انتظار می رود آنها هم در آینده رشد بیشتری داشته باشند. 

بخش خدمات انرژی در چندین کشور نبود اسکو مانند دانمارک و اسپانیا آغاز به کار کرده است و عوامل رشد این بازار، مواردی مانند افزایش قیمت انرژی، رشد تقاضای مشتریان بالقوه، توسعه مشارکت بین فعالان سمت عرضه و تقاضا و بین شرکتها و پیمانکاران فرعی و همین طور اقدامات خاص سیاستی، مقرراتی و راه حلهای تامین مالی بوده است.
 

کد خبر 224910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =