50 میلیارد تومان در اختیار سازمان نوسازی مدارس گذاشته شد

قانون بودجه، وزارت نفت را موظف کرده است تا از محل دریافت بهاء گاز به عنوان عوارض از مشترکین، از محل وصولیها، اعتبار استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس را از طریق خزانه داری کل کشور در اختیار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور قرار دهد.

به گزارش خبرنگار شانا، مجلس شورای اسلامی در قالب قانون بودجه 93 وزارت نفت را موظف کرده است، علاوه بر دریافت بهاء گاز، به ازای مصرف هر مترمکعب گاز طبیعی 130 ریال به عنوان عوارض ازمشترکین دریافت و پس از واریز به خزانه داری کل کشور عین وجوه دریافتی را تا سقف 21 هزار و 500 میلیارد ریال، تنها برای احداث تأسیسات و خطوط لوله گازرسانی به شهر و روستاها، با اولویت مناطق سردسیر، نفت خیز، گازخیز و استانهایی که برخورداری آنها از گاز کمتر از متوسط کشور است، هزینه نماید.

براین اساس، پیش بینی شده، از منابع حاصله متناسب با وصولیها، سه هزار میلیارد ریال برای تأمین و استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس با اولویت مدارس روستاها از طریق خزانه داری کل کشور در اختیار  سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور پرداخت قرار گیرد.

این در حالی است که وزارت نفت سال گذشته در اجرای قانون بودجه 1392 کل کشور، براساس وصولی‌ها (مبلغ قبوض از مردم) درصد ذکره  شده در قانون بودجه 92 (تامین ٢٠٠ میلیارد تومان بودجه برای استانداردسازی گرمایش مدارس) را در اختیار خزانه کل کشور قرار گرفته است.

از سوی دیگر یک مقام مسئول در شرکت ملی گاز می‌گوید: شرکت ملی گاز وجوه قبوض گاز را دریافت نمی‌کند تا طرف حساب با سازمان یاد شده باشد.

با این حال ابتدای امسال کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در زمینه تحقق درصد آموزش و پرورش از محل مذکور پیگیریهای را انجام داد در این میان مشخص شد سهم ذکر شده در اختیار خزانه قرار گرفته است به این مفهوم که از این محل باید در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

مرتضی رئیسی، رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در این زمینه می‌گوید: نگاه مجلس به بحث نوسازی و تجهیز مدارس مثبت است زیرا مجلس در سال گذشته رقمی نزدیک به 200 میلیارد تومان اعتبار از محل عوارض گاز مصرفی مشترکان به سازمان نوسازی مدارس اختصاص داد.

وی با یادآوری مصوبه جدید مجلس ( بند ح تبصره 2  قانون بودجه 93) در خصوص اختصاص 300 میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی مدارس٬ تصریح می‌کند: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی 300 میلیارد تومان از محل عوارض گاز مصرفی برای این موضوع مصوب شده است که تا این لحظه 50 میلیارد تومان در اختیار سازمان نوسازی گذاشته شده است.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با بیان این‌که تصویب رقمی در حدود 500 میلیارد تومان از سوی مجلس برای نوسازی و تجهیز مدارس بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش را رفع می‌کند ٬می‌گوید: در صورت تصویب این رقم در مجلس طبق برنامه‌ریزیهای انجام شده برای همیشه مدارس کشور مجهز به سیستمهای گرمایشی استاندارد خواهند شد.

از سوی دیگر قاسم جعفری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس امروز به شانا گفت: بعد از تعطیلات مجلس، اطلاعات مورد نیاز درباره تحقق سهم آموزش و پرورش بر اساس قانون بودجه 93 دریافت و بررسی می‌شود.

با این حال، جبار کوچکی نژاد، عضو دیگر کمیسیون ذکر شده امروز در گفتگو با شانا تصریح کرد: تامین این اعتبار نسبت به طی 6 ماه از سال فعلا خوب است از این رو 20 تا  25 درصد از اعتبار پیش بینی شده تامین شده است.

کد خبر 224913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =