منابع مالی ورق لوله های گاز از درآمدهای نفتی تامین می شود

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از تامین مالی ورق لوله های گاز از محل درآمدهای نفتی با هدف حمایت از لوله سازان و تسریع در اجرای خطوط انتقال گاز، خبر داد.

به گزارش شانا، حمیدرضا عراقی گفت: به منظور حمایت وزارت نفت از لوله سازان و تامین لوله های مورد نیاز برای اجرای پروژه های گازرسانی در کشور، مقرر شد از محل درآمدهای نفتی، ورق مورد نیاز در اختیار لوله سازان قرار گیرد.

وی  از اجرای پروژه های اولویت دار صنعت گاز همزمان با افزایش ظرفیت تولید گاز از فازهای جدید پارس جنوبی خبر داد و گفت: یکی از موضوع هایی که به جد در حال پیگیری است، تشخیص اولویت های اصلی در این زمینه است.

عراقی با اشاره به اینکه در سالجاری حدود 100 میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده خواهد شد، اظهار داشت: برای انتقال این میزان گاز باید پروژه هایی اجرا شود.

وی ادامه داد: در این خصوص برای تسریع در اجرای پروژه ها، برای بعضی پیمانها مفارقت نامه تهیه شد تا بتوانیم پروژه ها را جداگانه به پیمانکار سپرده و سریعتر آنها را اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: با وجود افزایش ظرفیت تولید گاز، چنانچه بهینه سازی مصرف در کشور نهادینه نشود همواره با کمبود گاز مواجه خواهیم بود، بنابراین در این زمینه پروژه های مختلفی را به منظور کاهش مصرف انرژی در کشور تعریف کردیم و امیدواریم با اجرای این پروژه ها تا حد زیادی مصرف انرژی در کشور کاهش یابد.

کد خبر 224914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =