گازپروم: تقاضای گازی مشتریان اروپایی تامین شده است

شرکت روسی گازپروم اعلام کرد که به تقاضای گازی همه مشتریان اروپایی پاسخ داده شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، شرکت روسی گازپروم روز سه شنبه (25 شهریور ماه) و در بحبوجه ادعاها مبنی بر کاهش عرضه گاز این شرکت به اروپا اعلام کرد: گازپروم به تقاضای گازی همه مشتریان اروپایی به طور کامل پاسخ داده است.

شرکت گازپروم همچنین به علاقه خود به بهبود و توسعه روابط با چین اشاره کرد؛ این شرکت موافقت کرده است که عرضه گاز به چین را از سال 2019 آغاز کند.

شرکت گازپروم پس از نشست هیئت مدیره این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: گازپروم به تقاضای گازی همه شریکان اروپایی خود پاسخ داده است.

اسلواکی، لهستان، رومانی و اتریش از افت عرضه گاز روسیه به این کشورها در روزهای اخیر خبر داده اند.

شرکت گازپروم اواسط ماه ژوئن گذشته عرضه گاز را به اوکراینبه دلیل صورتحسابهای پرداخت نشده گازی این کشور متوقف کرد.

شرکت گازپروم اعلام کرد که اوکراین باید صورتحسابهای پرداخت نشده خود را که حدود 5.3 میلیارد دلار است، پیش از ازسرگیری همکاری بپردازد.

بنا بر اعلام شرکت گازپروم، عرضه مطمئن گاز روسیه به اروپا به تعهد اوکراین به قرارداد ترانزیتی بستگی دارد.

این شرکت همچنین گزارش داد: هیئت مدیره این شرکت دستور تهیه و آماده کردن اقدامهایی برای کاهش خطرهای منجر به محدود شدن عرضه گاز به اروپا را در فصلهای زمستان و پاییز امسال داده است.

گازپروم به دنبال کاهش وابستگی خود به بازارهای اروپا به دلیل اختلافهای سیاسی است و به همین دلیل به دنبال توسعه روابط با کشورهای آسیایی بخصوص چین است.

شرکت گازپروم اعلام کرد که دورنمای تقاضای گاز برای منطقه آسیا-اقیانوسیه خوشبینانه و مثبت به نظر می رسد.

شرکت گازپروم گزارش داد: چین نقش مهمی در افزایش مصرف گاز دارد.

گازپروم امسال یک قرارداد 400 میلیارد دلاری فروش گاز با چین امضا کرد. پیش بینی می شود که عرضه گاز به چین پس از ساخت یک خط لوله گازی در سال 2019 آغاز شود.

کد خبر 224923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =