۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
  • کد خبر: 224935

بهای نفت روز چهارشنبه در بازار آسیا با کاهش همراه بود. این در حالی است که بهای نفت پیشتر به سبب انتشار خبرهایی در این باره که اوپک تولید خود را در سال آینده کاهش خواهد داد، افزایش یافته بود.

به گزارش شانا به نقل از واحد مرکزی خبر، در معاملات صبح روز چهارشنبه در بازار آسیا، بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه اوکتبر 11 سنت کاهش یافت و بشکه ای 94 دلار و 77 سنت داد و ستد شد.
بهای نفت برنت دریای شمال نیز برای تحویل در ماه نوامبر با 13 سنت کاهش به بشکه ای 98 دلار و 92 سنت رسید.
این در حالی است که بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت در روز سه شنبه با افزایش یک دلار و 96 سنتی و بهای نفت برنت نیز با افزایش یک دلار و 17 سنتی مواجه شده بود.
ریک اسپونر تحلیل گر ارشد بازار در موسسه سی ام سی مارکتز در سیدنی اعلام کرد:« ساعاتی پس از اعلام خبرهایی درباره کاهش تولید نفت اوپک شاهد افزایش بهای نفت در بازار آسیا بودیم .»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، عبدالله البدری مدیرکل سازمان کشورهای صادر کننده نفت - اوپک - اعلام کرد پیش بینی می کند اوپک تولید خود را در سال 2015 حدود 500 هزار بشکه در روز کاهش دهد و میزان تولید خود را از 30 میلیون به 29 میلیون و 500 هزار بشکه در روز برساند.
نشست بعدی اوپک درباره تولید نفت کشورهای عضو این کارتل قرار است در روز 27 ماه نوامبر در وین اتریش برگزار شود.
در ماه ژوئن اوپک موافقت کرد میزان تولید خود را در 30 میلیون بشکه در روز حفظ کند .
از زمان نشست ماه ژوئن اوپک ، بهای نفت به تدریج روندی نزولی به خود گرفت تا جایی که بهای نفت برنت روز دوشنبه به سبب وجود نگرانی هایی در باره میزان تقاضا در چین به پایین ترین سطح خود طی دو سال رسید.
این در حالی است که گفته می شود دلالان منتظر انتشار گزارش سازمان انرژی آمریکا درباره میزان ذخایر این کشور در روز چهارشنبه هستند.
تحلیل گران بر این باورند میزان ذخایر نفتی آمریکا در هفته منتهی به 12 سپتامبر به یک میلیون و 200 هزار بشکه کاهش یافته است.

کد خبر 224935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =