۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
  • کد خبر: 224945
اسپانیا از شکایت خود علیه مصر صرف نظر می کند

شرکت یونیون ونوسا گاز اسپانیا اعلام کرد: در صورت موافقت مصر با واردات گاز از اسرائیل، از شکایت خود علیه این کشور صرف نظر می کند.

به گزارش پایگاه خبری البوابه نیوز، یونیون ونوسا از باز پس گیری شکایت خود علیه مصر در صورت موافقت این کشور با واردات گاز اسرائیل به پالایشگاه این شرکت، خبر داد.

دو شرکت گس نچرال اسپانیا و انی ایتالیا پروژه مشترکی به نام یو اف جی در دمیاط مصر راه اندازی کردند که در سال 2012 صادرات آن به دلیل کمبود گازمحلی، متوقف شد.

تولید این پالایشگاه به جای صادرات، به منظور تامین تقاضای رو به رشد داخلی مصر، وارد بازار محلی این کشور شد. در نتیجه یو اف جی به اتهام نقض قرارداد از مصر در برابر اتاق بازرگانی بین المللی شکایت کرد.

تاکنون دادگاه در این باره رایی صادر نکرده است اما بر اساس اعلام یو اف جی، این شرکت آمادگی دارد تا در شرایط ویژه ای درباره این موضوع مذاکره کند.

یو اف جی بااشاره به اطمینان از این که دولت مصر مانع پیشرفت روند مذاکرات نخواهد شد، افزود: از سرگیری این پروژه موجب بازگرداندن اعتماد سرمایه گذاران و تولید گاز بیشتر برای عرضه به داخل مصر می شود.

مصر حدود پنج میلیارد و 900 میلیون دلار به شرکتهای نفت و گاز خارجی فعال در این کشور از جمله یو اف جی اسپانیا بدهکار است.

مصر که در حال حاضر با یک بحران انرژی بسیار عمیق دست و پنجه نرم می کند، ممکن است مجبور به خرید انرژی از اسرائیل شود. اسرائیل، گاز  مصر را که در حال حاضر ذخیره کرده است، با قیمت بسیار بالاتر، به خود مصر می فروشد!

از سویی دیگر دولت عبدالفتاح سیسی نیز سعی دارد روابط خود را با تل آویو تقویت کرده و از این طریق، پایه های اقتدار خود را در مصر محکمتر کند. دولت سیسی در اوایل سال ٢٠١٤ مصوبه ای برای شرکتهای مصری، مبنی بر اجازه واردات گاز از تامین کنندگان خارجی تصویب کرده بود.

کد خبر 224945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =