افزایش درآمد ناخالص ملی جهان با کارایی انرژی و حمل و نقل پاک

بر اساس تحلیل بانک جهانی و بنیاد تغییر اقلیم، سیاستهای دولتی که بتوانند کارایی انرژی و حمل و نقل عمومی را بهبود دهند، می توانند درآمد اقتصاد جهان را سالانه بین 1.8 تا 2.6 تریلیلون دلار افزایش دهند.

به گزارش شانا، بانک جهانی در این گزارش که "افزایش منافع" نام دارد، اعلام کرده است: همچنین حمل و نقل پاک و کارایی انرژی، زندگیهای زیادی را نجات داده و خسارتهای کشاورزی و تغییرات اقلیم را کاهش می دهد. 

در این گزارش که توسط بخش اخبار کارایی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت تهیه شده است بر پنج کشور برزیل، چین، هند، مکزیک و آمریکا به علاوه اتحادیه اروپا تمرکز دارد و برای بررسی منافعی که سیاستهای جاه طلبانه کاهش انتشار در بخشهای حمل و نقل، صنعت و ساختمان می تواند ایجاد کند و نیز در زمینه سوختهای ایجاد شده از زباله و روغن خوراکی، از چارچوب مدلسازی استفاده می کند. 

بر پایه این گزارش، سیاستهای دولتی مشوق حمل و نقل پاک و کارایی انرژی، می توانند تا سال 2030، درآمد ناخالص ملی جهان را بین 1.8 تا 2.6 تریلیون دلار در سال افزایش دهد. 

در عین حال این سیاستها می توانند در سال 2030 از حدود 94 هزار مرگ زودرس در سال در اثر بیماریهای ناشی از آلودگی جلوگیری کرده و سبب کاهش انتشار گازهای گلخانه ای شود.

کد خبر 224946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =