بی نیازی از واردات بنزین با تکمیل دو طرح پالایشی

تکمیل طرحهای افزایش ظرفیت پالایشگاههای آبادان و بندرعباس با افزایش 4 میلیون لیتری تولید بنزین، کشور را از واردات این فرآورده نفتی بی نیاز می کند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که در 5.5 ماه نخست امسال، روزانه به طور متوسط 4.5 میلیون لیتر بنزین به کشور وارد شده است، تصریح کرد: امیدواریم با افزایش 4 میلیون لیتری ظرفیت تولید بنزین در پالایشگاه آبادان و بندرعباس، خودکفایی در تولید بنزین قبل از بهره برداری از فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس محقق شود. 

عباس کاظمی افزود: تولید پالایشگاه آبادان با تکمیل فاز سوم این پالایشگاه در اواسط پاییز امسال، از ١٠ میلیون و ١٠٠ هزار لیتر کنونی به ١٢ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر در روز خواهد رسید.

وی با بیان این که طرح پالایش نفت بندرعباس با پیشرفت ٩٠ درصد در حال اجراست و تا اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، گفت: این پالایشگاه با تکمیل طرح بهبود کیفیت و افزایش ظرفیت خود روزانه دو میلیون لیتر به تولید بنزین کشور می افزاید.

کاظمی تصریح کرد: با بهره برداری از طرحهای پالایشی در دست اجرا تا اوایل سال آینده، تولید بنزین کشور از ٦٢,٨ میلیون لیتر کنونی به ٦٨.٣ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به پیشرفت 75 درصدی طرح پالایشگاه ستاره خلیج فارس، گفت: فاز نخست این طرح سال آینده به بهره برداری می رسد. 

توزیع بنزین یورو در تمام کلانشهرها 

وی ادامه داد: طرح توسعه پالایشگاه اصفهان نیز از طرحهای بسیار مهم و ضروری در صنعت نفت است که امیدواریم با رفع برخی تنگناهای موجود، این طرح هرچه زودتر اجرایی شود.  

کاظمی تاکید کرد: پالایشگاه ها باید به تولید پایدار دست یابند و محصولاتی تولید کنند که مورد استقبال مشتریان واقع شود. 

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به اینکه هم اکنون بنزین یورو 4 در شهرهای تهران، کرج، اراک و تبریز توزیع می شود، افزود: طی ماههای آینده، توزیع این بنزین در سایر کلانشهرهای کشور نیز آغاز می شود.

کاظمی در مورد مصرف سی ان جی در کشور نیز گفت: هم اکنون از مجموع ظرفیت سی ان جی موجود که معادل 45 میلیون لیتر بنزین است تنها از معادل 18 میلیون لیتر بنزین، سی ان جی استفاده می شود.

وی با تاکید بر ظرفیت سازی در حوزه سی ان جی، گفت: استفاده از ظرفیتهای خالی، امنیت انرژی را در کشور افزایش می دهد.    

کد خبر 224954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =