۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
  • کد خبر: 224975
بی پی 275 فرصت شغلی را در آلاسکا حذف می کند

شرکت بریتیش پترولیوم انگلیس روز سه شنبه (25 شهریورماه) از برنامه خود برای حذف 275 فرصت شغلی در حوزه نفتی نورث اسوپ در آلاسکا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بریتیش پترولیوم روز سه شنبه اعلام کرد که در پی فروش سهام این شرکت در چهار میدان نفتی در حوزه نورث اسلوپ، در نظر دارد اوایل سال 2015 میلادی در حدود 275 فرصت شغلی کارمندی و پیمانکاری را در آلاسکا حذف کند. 

بریتیش پترولیوم که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت در آلاسکاست، آوریل پارسال اعلام کرد که میدانهای نفتی این حوزه را به شرکت خصوصی هیل کورپ فروخته است، با این حال به توسعه میدان پرودهو بی در آلاسکا، بزرگترین میدان نفتی در آمریکا شمالی، متعهد می ماند.

بر اساس این گزارش، بریتیش پترولیوم در آلاسکا هشت هزار و 300 کارمند و پیمانکار دارد.

برنامه این شرکت برای گسترش فعالیت در آلاسکا شامل سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در پنج سال آینده در دو سکوی حفاری است که یکی از آنها در سال 2015 و دیگری در سال 2016 انجام می گیرد.

در همین راستا سخنگوی این شرکت گفت: تجارت در آلاسکا همچنان برای بریتیش پترولیوم موضوع بسیار مهمی به شمار می آید و تنها نسبت به گذشته کمتر شده است.

همچنین تولید ال ان جی از ذخایر آلاسکا از دیگر برنامه های بریتیش پترولیوم است. 

به گفته تحلیلگران موسسه بارکلیز، کاهش فرصتهای شغلی از سوی بریتیش پترولیوم حاکی از تصمیم این شرکت برای خروج سرمایه و کاهش کسب و کار در جهان است اگرچه راه زیادی در پیش دارد.

به دلیل قطعیت نداشتن درمورد میزان جریمه بریتیش پترولیوم برای نشت نفت سال 2010 میلادی در خلیج مکزیک و همچنین تأثیر تحریمهای غرب بر فعالیتهای بی پی در روسیه، سهام این شرکت در ماههای اخیر تحت فشار قرار گرفته است.

کد خبر 224975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =