ثبت رکورد بیش از یک سال کار بدون حادثه توسط دستگاه حفاری NDC119

رئیس عملیات منطقه یک شرکت حفاری شمال از یکسال کار بدو حادثه در دستگاه حفاری NDC119 خبر داد و گفت: عملیات اورهال این دستگاه بزودی انجام می شود.

به گزارش شانا، بر اساس اعلام شرکت حفاری شمال، جلیل سروی زاده، با بیان این که دستگاه حفاری NDC119 یکی از جدیدترین و مدرنترین دکلهای شرکت حفاری شمال است، تصریح کرد:  این دستگاه از ابتدای سال 1390 شروع بکار کرده و هم اکنون در میدان چشمه خوش، چاه شماره 21 مستقر و در عمق بیش از 3 هزار و 270 متری در حال حفاری است. 

رئیس عملیات منطقه یک شرکت حفاری شمال با اشاره به اینکه کل متراژ حفاری دستگاه حفاری NDC119 به بیش از 11 هزار متر می رسد، توضیح داد: این دستگاه تا کنون سه حلقه چاه را به پایان رسانده است و در حال حفر چهارمین چاه است.

سروی زاده با یادآوری این که هم اکنون دستگاه حفاری NDC110 در میدان پایدار غرب، چاه شماره 26، تا عمق 4 هزار و 90.5متر یعنی عمق نهایی چاه را حفر کرده و در حال راندن تجهیزات نمودارگیری به درون چاه است تا وضعیت مخزن شناسایی شود، گفت: سرعت حفاری در میدان پایدار پایین است، چرا که حفاری این چاه با گل سنگین است.

وی با اشاره به این که  دستگاه حفاری  NDC110 تا کنون 5 چاه در میدان پایدار غرب حفر کرده است، افزود: این دستگاه  از سال 1385خریداری شده و از اواخر همان سال کار خود را آغاز کرده است.

رئیس عملیات منطقه یک شرکت حفاری شمال با بیان این که  از زمان آغاز به کار دستگاه حفاری NDC110 تا کنون این دستگاه توانسته 13 حلقه چاه به متراژ بالغ بر 20 هزار و 22 متر حفاری کند،افزود: در حین انجام عملیات حفاری بخشی از بازسازی دستگاه حفاری NDC110 انجام شده است اما نیاز به تعمیرات اساسی دارد، به همین جهت احتمال می رود به زودی عملیات اورهال آن انجام شود.
 

 

کد خبر 224976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =