امکان اختصاص منابع صندوق توسعه ملی به میدانهای مستقل نفت وجود دارد

بخش عمده اعتبارات وزارت نفت در قالب بودجه سنواتی، صرف میدانهای مشترک می شود از این رو تعیین ردیف مشخص برای میدانهای مستقل با اتکا به منابع صندوق توسعه ملی، توسعه این بخش از صنعت نفت را شتاب می‌دهد.

ناصر صالحی نسب،نایب رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شانا، گفت: وزارت نفت یکی از دستگاههای موفق دولت یازدهم است، از این رو به نظر می‌رسد اگر کاری انجام شده در مجموعه‌های نفت و بهداشت صورت گرفته است.

وی افزود: عملکرد وازرتخانه‌های نفت و بهداشت، نسبت به دستگاههای دیگر برجسته بوده است، زیرا سیاستهای اتخاذ شده وزارت نفت در دولت یازدهم در شرایط تحریم سبب کنترل بازار صادرات نفت ایران شده است.

صالحی نسب، با اشاره به آخرین خبر دبیرخانه کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که موید افزایش تولید نفت ایران و کاهش تولید نفت در میان برخی رقبای نفتی ایران بوده است، گفت: این موارد بیانگر موفقیت دولت در بخش نفت است.

عمران منطقه با افزایش تولید نفت

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس، انتظارات از دولت برای بهره‌برداری از میدانهای مشترک را بالا دانست و با اشاره به وضع میدانهای یادآوران و آزادگان در خوزستان، تصریح کرد: توسعه بیشتر این میدانها مستلزم برنامه‌های توسعه‌ای است، از این رو امیدوارم شرایط فروش نفت و اقتصاد کشور بهبود یابد تا انتظار ما از وزارت نفت برای توسعه و استحصال نفت از میدانهای منطقه و عمران مناطق محروم، محقق شود.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سئوال که چرا طرحی از طرف نمایندگان مجلس برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی به منظور توسعه میدانهای مستقل تدوین نمی‌شود زیرا اعتبار فعلی وزارت نفت بنا به ضرورت برای میدانهای مشترک اختصاص یافته است تصریح کرد: بله، این امکان هم وجود دارد، از این رو بنده مایل هستم به همراه همکاران باسابقه کمیسیون انرژی، این رایزنی را داشته باشیم تا موانع توسعه در این حوزه رفع شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی به موضوع استخدام افراد بومی در پروژه‌های نفتی اشاره کرد و افزود: در این خصوص لازم است قانون اجرا شود.

وی درباره روند بررسی اساسنامه شرکت ملی نفت ایران در مجلس نیز افزود: مواد مرتبط با محیط زیست این اساسنامه به کمیسیون کشاورزی ارجاع می‌شود.


کد خبر 224984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =