توتال فروش میدان نفتی 2.5 میلیارد دلاری نیجریه را از سرگرفت

شرکت توتال فرانسه روز سه شنبه (25 شهریور ماه) اعلام کرد که یکی از میدانهای نفتی فراساحلی نیجریه را به ارزش 2.5 میلیارد دلار برای فروش گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، توتال، دومین شرکت بزرگ نفتی اروپا، روز سه شنبه اعلام کرد که در پی منتفی شدن معامله سال 2012 با شرکت سینوپک چین، در نظر دارد یکی از میدانهای نفتی فراساحلی نیجریه را بفروشد.

به گفته منابع آگاه، توتال از شرکت بی ان پی پاریباس خواسته است تا خریدارانی را برای میدان نفتی اوسان به ارزش 2.5 میلیارد دلار پیدا کند، این میدان که در آبهای عمیق قرار دارد در برنامه چشم انداز امتیاز نفتی 138 نیجریه است.

سخنگوی شرکت توتال گفت: مشاوری را برای پیگیری فرآیند فروش اوسان انتخاب کرده ایم.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت بی ان پی پاریباس از اظهارنظر در این مورد سر باز زد.

به نظر می رسد که فروش میدان نفتی اوسان کار ساده ای برای توتال نباشد زیرا اکتشاف در آبهای عمیق نیازمند سرمایه گذاری قابل توجه است و در صورتی که نیجریه به عنوان بخشی از برنامه اصلاحات بلند مدت این صنعت با عنوان لایحه صنعت نفت، مالیات سود سرمایه گذاران خارجی را افزایش دهد، بازگشت مالکان جدید محدود می شود. 

توتال پیش از تصمیمگیری درباره فروش این میدان که در 100 کیلومتری ساحل قرار دارد، در نظر داشت چند چاه افقی در آبهای عمیق حفاری کند و یک سکوی حفاری فراساحلی بسازد.

این شرکت در نوامبر 2012 اعلام کرده بود که 20 درصد از سهام خود را در میدان نفتی اوسان به مبلغ 2.5 میلیارد دلار به شرکت سینوپک چین فروخته است اما دلیل منتفی شدن فروش این میدان مشخص نشد.

شرکت ملی نفت نیجریه (ان ان پی سی) امتیاز چشم انداز نفتی 138 را در اختیار دارد. از دیگر شریکان این امتیاز می توان به شرکتهای شورون و اکسون موبیل آمریکا و شرکت نکسن متعلق به شرکت دولتی سینوک چین اشاره کرد.

بنا بر این گزارش، شرکت توتال در حال واگذاری داراییهای خود به منظور تحقق هدف ایجاد گردش وجه 10 میلیارد دلاری در سال 2015 میلادی است، این شرکت فرانسوی در نظر دارد گردش وجه نقد خود را از طریق فروش کارخانه بوستیک به 2.5 میلیارد دلار افزایش دهد.

کد خبر 224985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =