آغاز سوخت رسانی به نیروگاه سمنان از طریق خط لوله

پروژه سوخت رسانی به نیروگاه سمنان از طریق یک انشعاب از خط لوله 22 اینچ سمنان-تهران ماه آینده (مهر) تکمیل و به بهره برداری می رسد.

رئیس روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال شرق در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه (سوخت رسانی به این نیروگاه از طریق خط لوله) هم اکنون بطور رسمی آغاز شده است، گفت: فاصله این انشعاب از خط اصلی تا مخازن نیروگاه حدود 1400 متر است.

سید وحید سیدموسوی افزود: این پروژه هم اکنون در مرحله تجهیز کارگاه، تسطیح اراضی و ریسه کردن خط قرار دارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر ایجاد انشعاب برای سوخت رسانی به نیروگاه سمنان، عملیات سوخت رسانی به نیروگاه شاهرود نیز با 98 درصد پیشرفت روبه اتمام است، گفت: با انجام یک عملیات هات تپ در چند روز آینده این پروژه نیز تکمیل و سوخت رسانی به نیروگاه شاهرود از طریق خط لوله آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران نیز پیشتر در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرده بود: نیروگاه های سمنان و شاهرود تا فصل سرد سال جاری از طریق انشعاب به خط لوله فرآورده شهرری، شاهرود و مشهد متصل می شود.

عباسعلی جعفری نسب با بیان اینکه مجموع این انشعابها بطول ٣ کیلومتر است، افزود: تاسیساتی نیز باید در نیروگاه به منظور کنترل فشار و اتصال به خط ساخته شود که همزمان در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه بر مبنای سیاستهای دولت، امسال قرار است عمده سوخت نیروگاهها از گاز تامین شود، افزود: در صورتی که نیاز به ارسال سوخت مایع به نیروگاهها وجود داشته باشد، تامین این نیاز از طریق خط لوله نسبت به سایر روشها ایمن تر است.

جعفری نسب تاکید کرد: طول مسیر انشعابها از خط لوله سراسری به سمت نیروگاهها بسیار کوتاه است که این امر باعث کاهش هزینه ارسال سوخت مایع و ایمنی بیشتر در طول سال خواهد شد.

کد خبر 224998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =