نتایج انتخاب سرمایه گذاران طرح سیراف نیمه نخست مهرماه اعلام می شود

ارزیابی متقاضیان سرمایه گذار در طرح فراگیر پالایشی سیراف، هفتم مهر ماه نهایی و 8 سرمایه گذار برای اجرای این طرح منتخب می شود.

به گزارش خبرنگارشانا، نتایج ارزیابی متقاضیان سرمایه گذاری در طرح احداث فراگیر پالایشی سیراف در قالب هشت پالایشگاه میعانات گازی مستقل هر یک به ظرفیت ۶۰ هزار بشکه در روز، نیمه نخست مهر ماه اعلام می شود.

بر این اساس، بررسی صلاحیت  54 متقاضی سرمایه گذار در هشت پالایشگاه، 16 شهریور ماه در وزارت نفت آغاز شد.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر نفت پیش از این در گفتگو با شانا  با بیان این که برای  احداث هر کدام از این پالایشگاهها ٣٠٠ میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز  است، اظهار کرد: خوراک این پالایشگاهها از میعانات گازی پارس جنوبی تامین می شود و زمان اجرای این طرح حدود چهار سال است.

منصورمعظمی با بیان این که تولیدات این پالایشگاهها برای صادرات در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: چنانچه برای مصارف داخلی به محصولات تولیدی این پالایشگاهها نیاز باشد وزارت نفت به قیمت بین المللی محصولات تولیدی  این پالایشگاهها را از آنها خریداری می کند، در همین حال سرمایه گذاران اختیار دارند به هر صورت که می دانند محصولات تولیدی پالایشگاه را بفروش رسانند.

وی با اشاره به این که انجام این کار یک حرکت جدید در کشور است که از شفافیت بالا برخوردار است، گفت: متقاضیان براساس شاخصهایی که پیشتر اعلام شد مدارک خود را ارسال کردند که توسط کمیته های منتخب ارزیابی شود.

معظمی سوابق فنی و مدیریتی شامل، توانمندی متقاضیان در اجرای پروژه ها و تیمهای عملیاتی که معرفی کردند، همچنین شناخت آنها نسبت به مسائل فنی و بازار را از جمله مولفه هایی دانست که در انتخاب متقاضیان موثر است.

به گزارش شانا، وزارت نفت چهارم تیرماه امسال بصورت رسمی از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در طرح فراگیر پالایشی سیراف دعوت کرد.

کد خبر 225009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =