افت 30 درصدی تولید نفت لیبی در پی تعطیلی میدان الشراره

حمله های موشکی به نزدیکی بزرگترین میدان نفتی لیبی سبب تعطیلی کامل تولید این میدان و افت 30 درصدی تولید نفت این کشور شد.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، میدان نفتی الشراره لیبی، بزرگترین میدان نفتی این کشور، تولید نفت خود را به دلیل  دلایل امنیتی به طور کامل متوقف کرد.

توقف تولید نفت در این میدان که به کاهش تولید نفت لیبی می انجامد در حالی رخ می دهد که عربستان و نیجریه نیز به دلایلی تولید نفت خود را کاهش دادند. این امر به التعاب بازارهای نفتی کمک می کند.

توقف تولید نفت در میدان الشراره به عنوان یک اقدام پیشگیرانه انجام می شود. دو روز پیش  حمله های موشکی به پالایشگاه الزاویه که در نزدیکی میدان الشراره قرار دارد، صورت گرفته بود.

خوراک پالایشگاه نفتی زاویه از میدان نفتی الشراره تامین می شود.

تولید نفت خام لیبی با تعطیلی دوباره میدان نفتی الشراره، 30 درصد کاهش یافت.

از سوی دیگر، نیجریه نیز که بزرگترین تولیدکننده نفت قاره آفریقاست در حال چانه زنی با گروههای مخالف است تا به این طریق از اعتصاب و توقف تولید و صادرات نفت خود جلوگیری کند.

در همین حال، بر اساس گزارشها عربستان نیز در ماه اوت 2014 بیشترین مقدار کاهش تولید نفت را در 18 ماه گذشته تجربه کرده است.

ماسوین ماهش، تحلیلگر موسسه بارکلیز، می گوید: شرایط لیبی و نیجریه نشان می دهد که باید بسیار محتاط باشیم، کاهش تولید عربستان اندکی به ایجاد توازن در بازارهای نفتی کمک کرد، اکنون چیزی کم نیست اما به طور یقین این آغاز راه است.

لیبی به عنوان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) توانسته بود پس از نزدیک به یکسال توقف تولید نفت در کشور، استخراج و صادرات نفت را آغاز کند و در میانه ناآرامی های داخلی روند صعودی تولید نفت را در پیش گرفته بود.

کد خبر 225011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =