پالایشگاه الزاویه و میدان نفتی الشراره لیبی تعطیل می ماند

منابع رسمی لیبی اعلام کردند که تعطیلی پالاشگاه نفت الزاویه و میدان نفتی الشراره برای مدت نامعلومی ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ابراهیم العوامی، رئیس سنجش و ارزیابی وزارت نفت لیبی روز گذشته (27 شهریورماه) اعلام کرد که درگیریهای گروههای مسلح منابع ذخیره سازی پالایشگاه نفت الزاویه را تخریب و موجب تعطیلی این پالایشگاه و میدان نفتی تغذیه کننده آن شده است.

وی گفت که مشخص نیست پالایشگاه و میدان نفتی یاد شده چه زمانی می تواند تولید خود را از سر بگیرند؛ ظرفیت پالایشگاه الزاویه روزانه 120 هزار بشکه است.

این تعطیلی ها برای دولت لیبی بسیار گران تمام می شود چراکه پالایشگاه الزاویه مواد سوختی طرابلس، پایتخت لیبی و مناطق غربی این کشور را تامین می کند.

لیبی که پیش از این و به گزارش شرکت ملی نفت این کشور تولید نفت خود را به روزانه 870 هزار بشکه ارتقا داده بود، اکنون شاهد کاهش دوباره تولید نفت خود تا سطح 670 هزار بشکه خواهد بود. پس از تعطیلی میدان نفتی الشراره هنوز سطح تولید نفت لیبی بطور رسمی اعلام نشده است.

چند روز گذشته شهر زاویه در غرب لیبی شاهد درگیریهایی بود که طی آن حداقل یک موشک به تاسیسات ذخیره سازی پالایشگاه شهر اصابت کرد. این پالایشگاه بطور مستقیم به میدان نفتی الشراره متصل است و نفت مورد نیاز خود را از آن تامین می کند.

گروههای مسلح در درگیری میان خود برای کنترل شهرهای مختلف و گسترش قلمروهای خود، دست به این حملات زده اند.

لیبی در دو ماه گذشته تولید نفت خود را پس از نزدیک به یکسال تعطیلی از سر گرفت. روند تولید نفت این کشور پس از بازگشایی میدان های نفتی، پالایشگاهها و پایانه های صادرات نفت، رو به افزایش گذاشته شد.

 

کد خبر 225015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =