اعتصاب کارکنان نفتی نیجریه به صادرات نفت لطمه نمی زند

کارکنان صنعت نفت نیجریه روز پنجشنبه (27 شهریورماه) برای سومین روز پی در پی به اعتصاب خود ادامه دادند اما مسئولان نفتی این کشور اعتصاب آنها را در روند صادرات نفت نیجریه بی تاثیر دانستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگویان شرکتهای شل در آفریقا و ال ان جی نیجریه روز پنجشنبه (27 شهریورماه) اعلام کردند که اعتصاب اتحادیه های کارکنان صنعت نفت نیجریه در سه روز گذشته، تاثیر فوری و چندانی بر صادرات نفت این کشور آفریقایی ندارد.

اتحادیه های کارکنان صنعت نفت اما بر این باورند که در صورت به توافق نرسیدن با دولت، این اعتصابها می تواند به صادرات نفت نیجریه لطمه بزند. نیجریه بزرگترین صادرکننده نفت در قاره آفریقا است.

سخنگوی شرکت ال ان جی نیجریه گفت که فکر نمی کند اعتصابها که از روز سه شنبه (25 شهریورماه) آغاز شده است بتواند صدمه ای به صادرات نفتی این کشور وارد کند. شرکت ال ان جی نیجریه بطور مشترک توسط شرکت شل و دولت نیجریه اداره می شود و یکی از صادرکنندگان بزرگ گاز در این کشور است.

دلیل اعتصابهای کارکنان صنعت نفت نیجریه در روزهای گذشته پائین بودن دستمزدها و تامین خوراک پالایشگاهها عنوان شده است.

در همین رابطه، نفت نیجریه برای تحویل در ماه نوامبر، دیروز (27 شهریورماه) به بازار ارسال شد که این موضوع نشان می دهد اعتصابها هنوز نتوانسته صادرات نفتی نیجریه را تهدید کند.

کارکنان شرکت کننده در اعتصابها برای شرکت دولتی ملی نفت نیجریه کار می کنند و کارکنان شرکتهای بین المللی درگیر این اعتصاب نیستند.

کد خبر 225017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =