دولت تردیدی در حمایت از بازار سرمایه ندارد

دولت مصمم است بازار سرمایه قوی، نقش‌آفرین و تاثیرگذار در اقتصاد ایران باشد و از رشد روزافزون بخش خصوصی استقبال می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از از پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون اول رییس جمهوری با بیان این که دولت کمترین تردیدی در حمایت از بازار سرمایه ندارد، گفت: دولت مصمم است بازار سرمایه قوی، نقش‌آفرین و تاثیرگذار در اقتصاد ایران باشد و از افزایش روزافزون سود شرکتها و با نشاط شدن بخش خصوصی استقبال می‌کند.

اسحاق جهانگیری با تاکید بر این که وظیفه دولت این است که بستر کار را برای فعالان اقتصادی فراهم و شرایط فعالیت آنها را در داخل و خارج مهیا سازد، افزو: دولت آنچه بخش خصوصی برای پیشرفت نیاز داشته باشد را در مجموعه سیاستگذاریهای اقتصادی خود فراهم خواهد کرد و حتی الامکان تصمیمی که اکثریت فعالان اقتصادی با آن مخالف باشند، اتخاذ نخواهد کرد.

اسحاق جهانگیری در نشست هم‌اندیشی با شرکتهای منتخب هلدینگ و سرمایه‌گذاری کشور که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، یکی از سرمایه‌های دولت تدبیر وامید را صاحب‌نظران و نخبگان کشور دانست و گفت: این افراد باید خود را در دولت سهیم بدانند و احساس کنند که سخنان، پیشنهادها و انتقادات آنها شنیده می‌شود و در تصمیم گیریهای دولت مفید و موثر خواهد بود.

معاون اول رییس جمهوری گفت: اهمیتی که دولت برای صاحب‌نظران قائل است باعث شده که هرچند وقت یکبار از آنها دعوت شود تا پیش از اتخاذ سیاست‌ها و تصمیمات در دولت، با ایشان مشورت کرده و از راهنمایی آنها استفاده شود.

وی خطاب به مدیران عامل شرکتهای منتخب هلدینگ و سرمایه‌گذاری کشور، با تاکید بر این که همه مطالبی که در این نشست مطرح کردید حتماً بصورت جدی پیگیری می‌شود، اظهار امیدواری کرد که اینگونه نشست‌ها گامی به سمت پیشرفت و توسعه کشور باشد.

معاون اول رییس جمهوری گفت: همه ما علاقمند هستیم که ایران از توسعه و پیشرفت قابل قبولی برخوردار باشد و نه تنها در منطقه بلکه در سطح بین‌الملل بتوانیم از هر نظر به کشورمان افتخار کنیم.

جهانگیری با تاکید بر این که دولت کمترین تردیدی در حمایت از بازار سرمایه ندارد، افزود: البته جهت ‌گیری ما این است که بازار سرمایه بتواند منابع مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری بنگاه‌های بزرگ را تامین کند و رشد بازار سرمایه همچنان استمرار داشته باشد.

بنگاه‌های اقتصادی ایران باید در بازارهای بزرگتری نقش‌آفرینی کنند

وی گسترش صادرات غیرنفتی را بعنوان یکی از جهت‌گیریهای جدی دولت در سال جاری دانست و افزود: ما باید بازار کالا و خدمات ایران را افزایش دهیم، زیرا بنگاه‌های اقتصادی ایران امروز به نقطه‌ای رسیده‌اند که باید در بازارهای بزرگتری نقش‌آفرینی کنند.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: البته موانعی در این راه وجود دارد که از صاحب‌نظران خواسته‌ایم این موانع را معرفی کنند و دولت بر خود وظیفه می‌داند خواسته‌های منطقی فعالان اقتصادی در زمینه توسعه صادرات غیرنفتی را تامین و موانع را از پیش روی آنها بردارد.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به فرصتهای فراوان برای توسعه صادرات در کشورهای همسایه گفت: وقتی دولت از توسعه صادرات غیرنفتی سخن می‌گوید، در کنار این سیاست، موضوع تعامل با دنیا را نیز مطرح می کند و بدنبال حل مسائل با کشورهای همسایه و گروه ۱+۵ است.

جهانگیری در ادامه با اشاره به دستاوردهای سفر اخیر دکتر روحانی به قزاقستان و تاجیکستان خاطرنشان کرد: تقریباً بیشتر همسایگان شمالی ما بعد از یک دوره رکود به دنبال آن هستند که بصورت جدی روابط خود را با ایران گسترش دهند.

وی اضافه کرد: اتفاقات اوکراین بسیاری از کشورها را به این سمت سوق داده که با یک کشور قدرتمند در منطقه ارتباط برقرار کنند و مسائلی مانند ظهور گروه‌ داعش این واقعیت را آشکار می‌سازد که سخنان جمهوری اسلامی ایران، سخنانی منطقی و تاثیرگذار بوده است.

توسعه مبادلات تجاری با روسیه فرصتی برای افزایش حجم صادرات غیر نفتی

معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در مقطع فعلی توافقهای بسیار مهمی با روسیه در زمینه توسعه مبادلات تجاری صورت گرفته و این یک فرصت بزرگ برای توسعه صادرات غیرنفتی ایران است؛ زیرا با اتفاقهایی که اخیراً در روسیه رخ داده و بازار این کشور روی بسیاری از کالاهای اروپایی بسته شده، رییس جمهور روسیه به دکتر روحانی اعلام کرد که بازار روسیه می تواند بازاری برای صادرات محصولات شرکت های ایرانی باشد.

در این نشست که دبیر هیئت دولت، مشاور اقتصادی رییس جمهور و شماری از مدیران عامل بانکها نیز حضور داشتند، پس از تشریح و تبیین سیاست های اقتصادی دولت ازسوی وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس کل بانک مرکزی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیران عامل شرکت های منتخب هلدینگ و سرمایه‌گذاری کشور به طرح دغدغه‌ها و مسائل خود پرداختند و مشکلات موجود در راه پیشرفت فعالان اقتصادی را بیان کردند.

مدیران عامل شرکت های منتخب هلدینگ و سرمایه‌گذاری همچنین از دولت خواستند عوامل افت بازار سرمایه در کمیته‌ای بررسی و بر لزوم ثبات در سیاست‌گذاری ها و پرهیز از تغییرات لحظه‌ای برای امکان برنامه‌ریزی بلندمدت توسط فعلان اقتصادی تاکید شود.

وجود محیط امن و آرام برای فعالان اقتصادی، پیگیری مطالبات از سوی دولت و روان‌سازی قوانین از دیگر موضوع هایی بود که مدیران عامل شرکت‌های منتخب هلدینگ و سرمایه‌گذاری در این نشست بیان کردند.







کد خبر 225018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =