توربین بادی ملی 2 مگاواتی داخلی سازی شد

همزمان با انتقال دانش فنی و استفاده از توان داخل، توربین بادی ملی 2 مگاواتی داخلی سازی شد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: خوشبختانه روند داخلی سازی تجهیزات صنعت برق ایران با شتاب ادامه دارد و دراین مسیر توربین ملی 2 مگاواتی بادی با تلاش متخصصان ایرانی داخلی سازی شده است.

هوشنگ فلاحتیان افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده در نیمه دوم امسال ساخت توربین های بادی 2.5 مگاواتی آغاز خواهد شد و پیش بینی می شود این طرح ملی نیز تا 2 سال آینده بطور کامل در داخل کشور به تولید برسد.

وی ادامه داد:  کارشناسان کشورمان به دانش فنی ساخت توربین ها دست یافته اند و در آینده خبرهای خوبی از دستاورد های جدید صنعتگران ایرانی در صنعت برق منتشر خواهد شد.

فلاحتیان با تاکید بر حمایت از سازندگان داخلی  تجهیزات صنعت برق تصریح کرد: با خودکفائی در ساخت کامل توربین های بادی، ایران از واردات بی نیاز می شود.

وی افزود: ما در آینده دیگر نیروگاه گازی نخواهیم ساخت و از ابتدا بصورت سیکل ترکیبی برنامه‌ریزی می‌شود و کسانی که به احداث واحد گازی اقدام کنند، حداکثر بمدت دو سال می‌توانند به شبکه برق بفروشند و باید طی دو سال واحد بخار را راه‌اندازی کنند.

به گزارش شانا معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو ، در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرده بود: وزارت نیرو با هدف مشارکت در توسعه اقتصادی کشور و صیانت از محیط زیست، از سرمایه‌گذاران در بخش انرژیهای نو حمایت می‌کند.

فلاحتیان تاکید کرده بود: استفاده از انرژیهای نو و تجدیدپذیر بعنوان یک اولویت در وزارت نیرو مورد توجه ویژه‌ای قرار دارد و از تمام علاقمندان به مشارکت و ساخت نیروگاههای مبتنی بر انرژیهای نو و تجدیدپذیر حمایت کرده و آماده هرگونه همکاری هستیم.

   

کد خبر 225025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =