نقش کلیدی پژوهشگاه در طراحی مفهومی موزه های صنعت نفت

پژوهشگاه صنعت نفت در کنار کمک به جمع‏ آوری اشیا و دستگاه‏ های قابل ‏نمایش، اطلاعات، اسناد و فناوری‏ها را به کارگزاران تاسیس موزه ارائه می کند و از این رو، نقشی کلیدی در طراحی مفهومی موزه‌های صنعت نفت دارد.

به گزارش شانا، پژوهشگاه صنعت نفت از برگزاری نشست شورای راهبردی طرح موزه‏ های صنعت نفت به میزبانی پژوهشگاه در هفته گذشته خبر داده و اعلام کرده است: در این نشست، موضوعهایی همچون، مکان احداث موزه، هدف نهایی تاسیس و انتظاری که بازدیدکنندگان از موزه علوم و فناوری نفت دارند، مخاطب ‏شناسی اقشار بازدیدکننده، سطح ارائه اطلاعات، اشیا و مقولات چندرسانه ‏ای در موزه علوم و فناوری نفت و روشارائه مباحث و موضوعها به شکلی جذاب برای مخاطبان بررسی شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست در زمینه پیوند دادن مباحث و مفاهیم ارائه ‏شده در موزه با فناوری روز، لزوم داشتن نگاهی نو به تاسیس موزه به جای تکرار تجربه‏ ها و کارهای گذشته و اولویت دادن به آموزش به جای نمایش و عرضه و در کل نقشی که پژوهشگاه صنعت نفت می‏تواند در این فرآیند بر عهده گیرد، بحث و تبادل نظر شد.

انتصاب اعضای شورای راهبردی طرح موزه علوم و فناوری نفت

به منظور تحقق اهداف وزارت نفت در تاسیس موزه نفت ایران و با توجه به نقش مهم پژوهشگاه، به‏ عنوان مرجع فعالیت‏های فناورانه صنعت نفت، اعضای «شورای راهبردی طرح موزه علوم و فناوری نفت» با حکم حمیدرضا کاتوزیان، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت منصوب شده ‏اند.

براساس دیدگاه کلان وزارت نفت، پژوهشگاه نقشی کلیدی در طراحی مفهومی موزه دارد و در کنار کمک به جمع‏ آوری اشیا و دستگاه‏های قابل ‏نمایش، اطلاعات، اسناد و فناوری‏ها را به کارگزاران تاسیس موزه ارائه خواهد کرد تا این علوم و فناوری‏ها به شیوه‏ ای مناسب و در قالب‏هایی متنوع چون فیلم، اسلاید، انیمیشن، ماکت، کتاب و مقولات چندرسانه‏ای در موزه به نمایش گذاشته شوند.

 مقرر است این نشست‏های مشترک تا تهیه گزارش نهایی کار، به‏ صورت هفتگی در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شود.
 

کد خبر 225045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =