معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آلودگی هوا تاثیر مستقیم و موثری بر افزایش غلظت خون و در نتیجه افزایش سکته های قلبی و مغزی دارد.

به گزارش شانا به نقل از روزنامه اطلاعات، دکترمعصومه ابتکار در پنل بررسی نقش آلودگی هوا و عوامل محیطی در بروز بیماری‌های قلبی و غیر قلبی در شانزدهمین کنگره تازه‌های قلب و عروق، با اشاره به گستره و تاثیر وسیع محیط زیست در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سلامت و بهداشت مردم، افزود: نمی‌توان چنین ارتباط وسیعی را نادیده گرفت.وی با تقسیم بندی آلودگی هوای کشور براثر احتراق سوخت و گرد و غبار، اظهار داشت: متاسفانه شاهد شدت یافتن آلودگی گروه دوم یا آلودگی ناشی از گرد و غبار هستیم که بخش زیادی از آن از سوی همسایه غربی ما عراق و چند کشور دیگر است و قسمتی از آن هم متاسفانه منشاء داخلی دارد.
ابتکار افزود: آلودگی ناشی از گرد و غبار بسیاری از شهرها و حتی روستاهای کشور از جمله روستاهای سیستان و بلوچستان را درگیر معضلات جدی کرده است.
معاون رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به مخاطرات استفاده بیش از حد استاندارد از بنزن و سایر ترکیبات حلقوی در بنزین، یادآور شد: به واسطه نبود نظارت و افزایش این نوع ترکیبات در بنزین توزیعی سال های گذشته در کشور، شاهد اثرات نامطلوب بر سلامت مردم و افزایش شدید آلودگی هوا در کشور بودیم.
وی با یادآوری مصوبه دولت یازدهم در قالب برنامه جامع کاهش آلودگی هوا (اردیبهشت 1393)، گفت: خوشبختانه به دلیل تاکید رئیس جمهوری بر حفظ سلامت مردم و استاندارد سازی سوخت، همچنین همکاری خوب وزارت نفت در این باره، بنزین پتروشیمی به طور کامل از چرخه سوخت توزیعی کشور حذف شد و بنزین یورو 4 و استاندارد بر اساس اولویت بندی انجام شده تا پایان سال در سراسر کشور توزیع می شود.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به توزیع بنزین استاندارد در تهران، کرج، اراک و تبریز، اظهار داشت: اتفاق خوب دیگر در حوزه سوخت، کاهش میزان گوگرد سوخت گازوییل از 10 هزار ppmبه حدود 150 ppmبود که این تغییرات تاثیر محسوسی در بهبود هوا و سلامت مردم داشته است.وی با اعلام خبر به اجرا گذاشته شدن استاندارد یورو 4 در ساخت خودروها پس از مقاومت چند ساله خودروسازان و تاثیر آن بر کاهش آلودگی هوا، افزود: البته هنوز کارهای بسیاری باید انجام شود تا شاهد هوایی مطلوب و سالم برای مردم کشور باشیم.

کد خبر 225049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =