ارائه طرحهای بهینه سازی شرکت ملی گاز به شورای اقتصاد

طرحهای بهینه سازی مصرف سوخت در قالب بند «ق» تبصره 2 بودجه سال 93، برای ارائه به شورای اقتصاد در حال تدوین است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: افزایش راندمان بخاریها و اصلاح بازدهی موتورخانه ها از جمله طرحهایی است که در قالب طرحهای بهینه سازی مصرف سوخت در قالب بند «ق» به شورای اقتصاد ارایه شد.

حمیدرضا عراقی با بیان اینکه این طرحها با همکاری شرکت ملی گاز ایران و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در حال تدوین است، افزود: طرحهای یاد شده پس از نهایی شدن توسط وزیر نفت، به شورای اقتصاد ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرحها، چگونگی پرداخت و همکاری با سازمانهای ارائه کننده خدمات انرژی نیز تعریف شده است.

به گفته معاون وزیر نفت در امور گاز، مکانیزم و جزئیات طرحهای ارائه شده به شورای اقتصاد، پس از تصویب اطلاع رسانی می شود.

عراقی تاکید کرد: شرکت ملی گاز ایران با شرکت بهینه سازی مصرف سوخت همکاری نزدیکی دارد.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران پیشتر در گفتگو با خبرنگار شانا گفته بود: مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی در شرکت ملی گاز ایران بصورت جدی پیگیری می شود.

به گفته حسن منتظر تربتی، در حال حاضر شرکت بهینه سازی مصرف سوخت بعنوان متولی اینگونه طرحها شناخته می شود و شرکت ملی گاز ایران نیز همسو با این سیاست ها حرکت می کند و امیدوارم با توجه به این سیاستها بتوانیم با یک دیدگاه و ساختار بهتر کار کنیم و با روشهای منطقی تری مباحث مصرف سوخت را پیگیری کنیم.

به گزارش شانا، قرارداد اعطای مجوز به تولید بخاریهای گازسوز با رده انرژی B با طراحی مخترعان داخلی، یکی از برنامه های شرکت ملی گاز ایران در حوزه بهینه سازی مصرف سوخت است.

بر پایه این گزارش، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس از یک طرف و شرکت ملی گاز ایران و یک شرکت تولید کننده وسایل گازسوز داخلی از طرف دیگر، طرفهای این قرارداد هستند.

بر همین اساس، جایگزینی بخاری با رده انرژی B ( راندمان 82 درصد) در مقایسه با بخاریهای کم بازده، 25 درصد کاهش مصرف گاز را در بر خواهد داشت که با توجه به تولید 100 دستگاه، سالیانه در هر بخاری 250 متر مکعب صرفه جویی گاز محقق خواهد شد.

کد خبر 225053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =