شیوه اداره و ترکیب بندی نیروهای کیفی در سازمانها بازنگری شود

مدیرعامل شرکت ملی نفت با تاکید بر بازنگری شیوه اداره و ترکیب بندی نیروهای کیفی در سازمانها، گفت: شرکتهایی که در دریا فعالیت دارند باید اقدامهای بیشتری برای رفاه و امنیت خاطر کارکنان انجام دهند.

به گزارش خبرنگار شانا رکن الدین جوادی امروز (شنبه، 29 شهریور)  در سالگرد سی و چهارمین سال تاسیس شرکت نفت فلات قاره ضمن تبریک به مدیران و کارکنان این مجموعه، با بیان شرایط کاری مدیران این مجموعه در ستاد و مناطق عملیاتی گفت: مشکلاتی که امروز مجموعه نفت فلات قاره برای تولید نفت دارد کمتر از دوران جنگ تحمیلی نیست اما باید با استواری بیشتری نسبت به عملیاتی کردن تعهداتمان اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت افزود: شرکت نفت فلات قاره از مجموعه هایی است که مصداق اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت است و این شرکت در سالهای جنگ تحمیلی به خوبی توانست این دوران گذار را طی کند.

وی افزود: شرایط کار در مناطق فلات قاره بسیار دشوار است و نگه داشتن آمار تولید با شرایط تکنولوژیکی لازم همواره کار را سختتر می کنند.

جوادی تصریح کرد: صنعت نفت ایران تا پیش از انقلاب در دریا بسیار نوپا بود و من به خاطر دارم که تا اواخر دهه 60 و پایان جنگ حتی برای ساخت یک جکت کوچک نیز خیلی ها باور به ساخت آن نداشتند اما امروز نه تنها تمام سکوها را خودمان می سازیم، بلکه اتفاقات مهمتر و بزرگتری در صنعت نفت رخ می دهد، چرا که به این باور رسیده ایم که باید برای باورها و اهدافمان ارزش قائل شویم و به همان نسبت تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه این روزها و همزمان با سالگرد تاسیس نفت فلات قاره که دو روز پیش از شروع جنگ تحمیلی است، سالروز امتحان بزرگ ما در روزهای سخت است، افزود: ایستادن پای حرفمان هزینه های سنگین دارد و ما این هزینه های سنگین را در این سالها داده ایم و شرکت نفت فلات قاره اتفاق مهمی است که در میان سالها دشواری دوران جنگ و پس از آن توانسته به خوبی مشکلات را پشت سر بگذارد.

وی با بیان خاطراتی از دوران کارآموزی خود در پالایشگاه نفت آبادان گفت: مهم ترین قسمت در تولیدات یک مجموعه نیروهای انسانی آن و باور آنها به انجام کارهاست و شرکت نفت فلات قاره یکی از شرکتهایی است که با خودباوری جلو رفته و امروز نقش قابل توجهی در تولید انرژی و صادرات کشور دارد. این شرکت هم اکنون یک هفتم تولید نفت کشور و یک سوم صادرات را بر عهده دارد.

جوادی با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریتی شرکت ملی نفت به خوبی از مشکلات نفت فلات قاره آگاه است و تلاش می کند این مشکلات هر روز کمتر شود، گفت: کار در دریا دشوار است و به دلیل شرایط خشن و محدودیتهای آن و دوری از خانواده باید امکانات و تجهیزات بیشتری را برای کارکنانی که روی سکوها و یا در میدانها حضور دارند، فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه جنگ فیزیکی سالهاست تمام شده اما جنگ سیاسی به شکلی حادتر و سختتر ادامه دارد گفت: محدودیتهایی که امروز داریم بسیار بیشتر از دوران دفاع مقدس است، چرا که در آن دوران به راحتی بسیاری از مشکلات و نیازها برطرف می شد اما حالا سختی های زیادی برای انجام امور وجود دارد.

وی خطاب به مدیران شرکت نفت فلات قاره در ستاد و مناطق عملیاتی گفت: ما تلاش می کنیم تا نیازهای شما را از لحاظ تجهیزات و مسائل مالی تامین کنیم و شما هم تلاش کنید تا افزایش بهره وری داشته باشید تا این دو بال با هم حرکت کند و این بار مهم و جدی را از روی زمین برداریم.

جوادی تاکید کرد: شرکتهایی که روی دریا فعالیت دارند مانند، نفت فلات قاره و نفت و گاز پارس برای کارکنان خود با اولویت سکو و میادین از لحاظ محیط اجتماعی اقدامهای بیشتری را برای رفاه و امنیت خاطر آنها فراهم کنند، چرا که شرایط محیطی از جمله، اینترنت و داشتن امکانات ورزشی و غذای مناسب آرامش بیشتری را برای این کارکنان فراهم می کند.

معاون وزیر نفت یادآور شد: باید در شیوه اداره سازمانها و نیز ترکیب بندی نیروهای کیفی بازنگری و توجه بیشتری انجام شود، چرا که بسیاری مواقع افرادی با توانمندی بالا در سازمان وجود دارند اما با انگیزه کافی برای پیشبرد امور وجود ندارد، به همین دلیل باید افرادی حرفه ای و سختکوش که باور به حل مشکلات دارند در سازمان وجود داشته باشد، ضمن اینکه در کنار هم قرار گرفتن نیروهای با تجربه در کنار نیروهای جوان و نیروهای عملیاتی در ستاد می تواند به تبادل تجربیات کمک کند.

وی در نهایت شرکت فلات قاره و حوزه های عملیاتی آن را با توجه به کارکرد مفیدش یکی از مصداق های بارز اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت برشمرد که روند توسعه آن به خوبی پیش می رود.

کد خبر 225061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =