۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
  • کد خبر: 225067
قیمت نفت آمریکا کاهش و برنت افزایش یافت

گمانه زنی برای کاهش تولید نفت در اوپک قیمت برنت دریای شمال را افزایش داد اما افزایش قیمت دلار موجب کاهش بهای دبلیو تی آی شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، بهای جهانی شاخصهای نفتی در پایان معاملات نفتی روز جمعه (28 شهریورماه) رویه های مخالفی را در پیش گرفت؛ قیمت نفت آمریکا با پایان یافتن مهلت خرید ماهانه، کاهش یافت و بهای نفت برنت در میانه گمانه زنی برای کاهش تولید نفت اوپک، افزایش یافت.

روند افزایش قیمت دبلیو تی آی آمریکا و کاهش بهای نفت برنت دریای شمال موجب شد تا اختلاف دو شاخص نفتی در پایان معاملات دیروز با اندکی افزایش به 6 دلار و 74 سنت برسد.

قیمت نفت دبلیو تی آی آمریکا در پایان معاملات روز جمعه (28 شهریورماه) با 66 سنت کاهش به 92 دلار و 41 سنت رسید.

در همین حال، قیمت نفت برنت دریای شمال دیروز 69 سنت افزایش یافت تا در پایان معاملات در سطح 98 دلار و 39 سنت تثبیت شود.

کارل لری، مدیر عامل موسسه اویل اوتلوکز، گفت: فکر کنم گفتگو بر سر کاهش تولید اوپک قیمت نفت برنت را افزایش داد، این کاهش تولید اجتناب ناپذیر است اما بحث بر سر این است که کدام کشورها و چگونه تولیدشان را کاهش می دهند؟ از سوی دیگر، قیمت نفت بلیو تی آی تحت فشار است زیرا به فصل تعمیرات و نگهداری در پالایشگاه های آمریکا نزدیک می شویم.

افزایش ارزش دلار آمریکا در هفته های اخیر بازارهای جهانی نفت را  تحت تاثیر قرار داده است زیرا کالاهایی که با دلار معامله می شوند برای کشورهایی که با ارزهایی غیر از دلار تجارت می کنند، گرانتر شده اند.

فیل فلین، تحلیلگر موسسه پرایس فیوچرز، می گوید: چیزی که اکنون شاهد آن هستیم نگرانی از تقاضای کم و عرضه بیش از حد است، باید قبول کنیم که بازار شرایط نامتعادلی دارد، نگرانی گذشته در باره جنگ و مخاطره های سیاسی اکنون از میان رفته اند، اکنون حتی قیمتهای دلار نیز در حال افزایش است.

هفته گذشته پس از ادامه روند کاهش قیمت نفت، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد که انتظار دارد اعضای اوپک سال آینده تولید نفت خود را کاهش دهند. اوپک هم اکنون یک سوم نفت جهان را تامین می کند.

کد خبر 225067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =