انتشار کربن در ساختمانها تا سال 2050 به صفر می رسد

اتحادیه بین المللی مهندسان معمار (UIA) تعهد داده است تا سال 2050، انتشار کربن ساختمانها را به صفر برساند.

به گزارش خبرنگار شانا، این اتحادیه بین المللی که حدود 1.3 میلیون مهندس معمار را در سراسر جهان نمایندگی می کند، سند این تعهد را در کنگره جهانی UIA در دوربان آفریقای جنوبی با اکثریت مطلق مورد تایید قرار داد. 

بر اساس اعلام اخبار کارایی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، اعضای این اتحادیه متعهد شده اند روشهایی را برای طراحی کلانشهرها، شهرها، شهرکها و ساختمانهای جدید بدون کربن دنبال کنند. 

بررسیها نشان می دهد، مناطق شهری، مسئول بیش از 70 درصد مصرف انرژی و انتشار کربن در جهان است که بیشتر این کربن از ساختمانها نشات می گیرد.

در دو دهه آتی در نظر است مناطقی به اندازه 60 درصد کل ساختمانهای موجود جهان، در مناطق شهری ساخته و نوسازی شوند و از این رو اتحادیه بین المللی مهندسان معمار معتقد است با قرار دادن بخش ساختمان جهان در مسیر کاهش انتشار کربن، فرصتی برای کاهش انتشار کربن سوختهای فسیلی پدید می آید. 

مقاله ای مهندسی تحت عنوان "ساختمان سبز، مقرون به صرفه است" که ژوئن سال جاری منتشر شد، حاکی این مطلب است که هزینه های مربوط به ایجاد ساختمان سبز به صورت میانگین در یک یا دو سال از طریق صرفه جویی در هزینه ها، بازگشت داده می شود.

کد خبر 225072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =