۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
  • کد خبر: 225073
میزان تولید نفت و گاز در شرکت فلات قاره حفظ شده است

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره گفت: این شرکت تعهد خود را در زمینه تولید نفت و گاز با وجود همه مشکلات و محدودیتهای موجود در بخش تجهیزات و مسائل مالی حفظ کرده است.

به گزارش شانا، سعید حافظی امروز (شنبه، 29 شهریور) در مراسم سی و چهارمین سالگرد شکل گیری شرکت نفت فلات با اشاره به برداشت نفت برای نخستین بار در سال 1339 در منطقه بهرگان، گفت: برداشت نفت از درود در سال 1343، از منطقه لاوان در سال 1346، از منطقه سیری در سال 1355 و برداشت از مناطق قشم و کیش نیز در سالهای پس از انقلاب محقق شد، همچنین شورای انقلاب از سال 58 دستور لغو قراردادهای مشارکتی را داد و از آن زمان تاکنون تولید توسط در منطقه فلات قاره از سوی این شرکت انجام می شود.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با بیان اینکه 90 درصد نیروهای نفت فلات قاره در حوزه های اقماری فعالیت می کنند، گفت: در هشت سال دفاع مقدس شرایط سختی را پشت سرگذاشته ایم و سکوهایی مانند سکوی ابوذر را کامل از دست دادیم و یا به سکوهای سلمان و رشادت و رسالت حمله شد اما همه این فشارها را با موفقیت پشت سرگذاشته ایم.

وی با اعلام در اختیار داشتن رکورد تزریق آب در میان شرکتهای مختلف ، گفت: هم اکنون بیش از 400 هزار بشکه آب در روز در میدانهای فلات قاره تزریق می شود.

حافظی افزود: 20 درصد تولید نفت شرکت از طریق پمپهای برقی درون چاهی و 15 درصد فرازآوری نفت از طریق گاز ( Gas  Lift) و در مجموع 35 درصد تولید ماشینری داریم.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با اشاره به مشکلات بسیاری که در جریان تولید و بویژه در بخش ماشینری وجود دارد، گفت: با وجود همه مشکلات و محدودیتهای موجود در بخش تجهیزات و مسائل مالی باز هم میزان تولید را حفظ کرده ایم.

حافظی با اشاره به فعال شدن نوع جدیدی از دکل در منطقه لاوان، گفت: با فعال شدن این دکل از هفته گذشته در لاوان میزان تولید 15 تا 20 هزار بشکه افزایش تولید خواهیم داشت.

وی با اشاره به فعال شدن خط لوله سلمان به سیری و راه اندازی ایستگاه تقویت فشار گاز سیری، اظهار امیدواری کرد که شرکت ملی نفت با توجه به نیازهای این شرکت توجه بیشتری برای تخصیص اعتبار داشته باشد.

کد خبر 225073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =