نقش  بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر در طرح نظام سلامت

سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر، همکاری بسیار ارزنده ای در اجرای سیاستهای نظام سلامت دارد و بیش از نیمی از مراجعه کنندگان به مراکز این سازمان را ساکنان بومی منطقه دربرمی گیرند.

به گزارش شانا، براساس اعلام سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر، این سازمان با دارا بودن یک بیمارستان 64 تختخوابی و 35 مرکز درمانی، علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به کارکنان صنعت نفت و خانواده های آنان، به ساکنان بومی منطقه نیز خدمات رسانی می کند.

از مجموع هشتصد و ده هزار و 612 مراجعه کننده در سال 1392 به بخشهای مختلف درمانی وابسته به بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر، 57 درصد آنها را ساکنان بومی منطقه تشکیل می دادند که این  میزان در بخشهای بیمارستانی و بستری به 85 تا 90 درصد می رسد.

همچنین بیمارستان توحیدجم، وابسته به بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر به عنوان نخستین بیمارستان غیر وابسته به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در سطح کشور، جزء بیمارستانهای مشمول "طرح نظام سلامت" قرار گرفته است و خدمات رسانی به بیماران را براساس دستورعملهای تدوین شده از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به انجام می رساند که این موضوع نیز رضایتمندی بسیار بالای ساکنان منطقه را به دنبال داشته است.

سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر به دلیل همکاری در اجرای سیاستهای نظام در بخش سلامت از سوی علیرضا رئیسی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مورد قدردانی و تشکر قرار گرفت.

کد خبر 225079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =