قیمت نفت به بالای 100 دلار باز می گردد

بانک مرکزی روسیه پیش بینی کرد که قیمتهای نفت خام در سه ماه آینده به بالای 100 دلار در هر بشکه افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک مرکزی روسیه پیش بینی کرد که تداوم تنشهای سیاسی می تواند در سه ماه آینده سبب افزایش قیمتهای نفت خام به بالای 100 دلار در هر بشکه شود و سپس قیمتها تا سال 2017 در همان سطح باقی بماند.

بانک مرکزی روسیه همچنین در سند سیاست مالی سه ماهه خود اعلام کرد که خروج سرمایه از روسیه که در پی بالا گرفتن بحران اوکراین به شدت افزایش داشته است، می تواند تا پایان سال کاهش یابد و سبب شتاب گرفتن اقتصاد راکد سال 2015 شود.

همچنین در این سند آمده است: بانک روسیه با در نظر گرفتن تداوم ریسکهای ژئوپولیتیک در خاورمیانه و اوکراین، پیش بینی می کند که قیمت نفت خام مخلوط اورال در سه ماه آینده به بالای 100 دلار در هر بشکه صعود کند.

 قیمت نفت خام مخلوط اورال روز سه شنبه با قیمت 95 دلار و 22 سنت در هر بشکه معامله شد که سبب افت ارزش روبل به پایین ترین میزان نسبت به دلار شد.

بانک مرکزی روسیه پیش بینی می کند که قیمت نفت در بازه سالهای 2016 و 2017 میلادی به حدود 102 تا 103 دلار در هر بشکه برسد.

الکسی اولیوکایف، وزیر اقتصاد روسیه، روز سه شنبه با اعلام این که کاهش قیمتهای نفت به زیر 100 دلار یک رویداد موقتی است، پیش بینی قیمت نفت وزارت اقتصاد روسیه را برای سال 2014  از 105 دلار به 104 دلار در هر بشکه کاهش داد.

بانک مرکزی روسیه همچنین اعلام کرد که کاهش قیمتهای نفت و ادامه تحریمهای غرب خطرهای احتمالی در نظر گرفته شده در پیش بینی این بانک بوده اند.

به گفته بانک مرکزی روسیه، کاهش قابل توجه و پایدار قیمتهای نفت می تواند از یک طرف سبب افت سریع ارزش روبل شود و از طرف دیگر به کاهش چشم افسای نرخ رشد اقتصادی بینجامد.

بانک مرکزی روسیه افزود: واکنش بانک روسیه در چنین شرایطی بر حفظ ثبات قیمت متمرکز می شود. 
کد خبر 225101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =