۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
  • کد خبر: 225102
صادرات گاز روسیه به اسلواکی 25 درصد کاهش یافته است

شرکت واردکننده گاز اسلواکی روز جمعه (28 شهریور ماه) اعلام کرد که صادرات گاز روسیه به این کشور همچنان 25 کمتر از مقدار درخواستی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت اس پی پی روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که صادرات گاز روسیه به اسلواکی از مسیر اوکراین 25 درصد در مقایسه با میزان درخواستی کمتر است.

به گفته این شرکت: اس پی پی بار دیگر امروز افت خفیف حدود 25 درصدی در تحویل گاز روسیه را گزارش می دهد، با این وجود اس پی پی عرضه پایدار به همه مشتریان خود را تضمین می کند.

بر اساس این گزارش، لهستان، رومانی و اتریش نیز هفته گذشته کاهش عرضه گاز روسیه را گزارش داده بودند که همگی در زمان بن بست میان مسکو و کی یف در بحران شرق اوکراین بوده است.

مدیرعامل شرکت گازپروم روز جمعه اعلام کرد که سهم گاز روسیه از مجموع واردات اروپا در سال 2014 میلادی از 64 درصد فراتر می رود و این روند افزایشی ادامه می یابد.

همسو با این الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، روز پنجشنبه در مصاحبه با یک روزنامه اتریشی گفت که به منظور جلوگیری از صادرات مجدد گاز به اوکرین از سوی کشورهای دیگر، روسیه صادرات گاز به اروپا را در فصل زمستان کاهش نمی دهد.

کد خبر 225102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =