امسال عملکرد بودجه 6 ماهه نخست وزارت نفت بررسی می شود

امسال هنگام تنظیم لایحه بودجه94 کل کشور در مجلس، عملکرد بودجه‌ای ۹۳ همه دستگاهها از جمله وزارت نفت بررسی می‌شود.

غلامعلی جعفر‌زاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز (شنبه،۲۹ شهریورماه) در گفتگو با خبرنگار شانا، درباره مصوبه کمیسیون مذکور در زمینه‌ نحوه تعیین قیمت خوراک پتروشیمی‌ها در لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، اظهار کرد: از فردا باید دید نظر نمایندگان چیست، همچنان بر مصوبه مشهد تاکید داریم.

جعفرزاده ایمن آبادی درباره بررسی عملکرد بودجه ۹۳وزارت نفت در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، نیز تصریح کرد: امسال، هنگام تنظیم لایحه بودجه ۹۴، عملکرد بودجه همه دستگاهها از جمله وزارت نفت بررسی می‌شود.

وی هدف از این اقدام را رفع کاستی‌ها و مانعی برای تکرار محدودیتها در بودجه خواند و افزود: قانونمندی، انضباط مالی، رعایت احکام، میزان اجرایی شدن احکام ( زیرا احتمال دارد کاستی‌ها در این مسیر به معطوف به ما باشد) و نحوه عملکرد دستگاهها در بودجه ۹۳ هنگام تنظیم لایحه بودجه ۹۴ بررسی می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سئوال که تفاوت این نوع بررسی با تفریغ بودجه چیست؟ تصریح کرد: تفریغ، بررسی عملکردی است زیرا تخلفات نوعی حسابرسی مالی است که سبب آشکار شدن تخلفات می‌شود، اما بررسی عملکردی بودجه در واقع نوعی آسیب‌شناسی برای میزان عملیاتی شدن بندهای بودجه است.

این نماینده مجلس نهم، افزود: «تفریغ» بودجه زمانی انجام می‌شود که گزارش دیوان محاسبات به مجلس ارسال شود و «بررسی» نیز هنگامی صورت می‌گیرد که لایحه بودجه سال آینده به مجلس بیاید.

کد خبر 225111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =