تعیین چارچوب تمدید قرارداد صادرات برق به عراق

چارچوب جدید تمدید قرارداد صادرات برق به عراق در دیدار معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با معاون وزیر برق عراق تعیین شد.

به‌ گزارش شانا، هوشنگ فلاحتیان، امروز ( شنبه، 29 شهریورماه ) در حاشیه دیدار معاون وزیر برق عراق،گفت: با توجه به این‌که قرارداد صادرات برق ایران به عراق تمام شده است، در این دیدار مذاکره‌هایی برای تعیین چارچوب جدیدی به‌منظور تمدید قرارداد انجام دادیم که این چارچوب مورد موافقت طرفین قرار گرفت.

به گزارش وزارت نیرو،وی ادامه داد: طرف عراقی نتایج مذاکره‌ها را به دولت عراق اطلاع می‌دهد که امیدواریم با هماهنگی‌هایی که با عراق می‌شود، فردا بتوانیم در قالب چارچوب جدید نسبت به صادرات برق به عراق به توافق برسیم.

فلاحتیان با بیان این‌که سالانه 12 میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی به کشورهای هم‌جوار صادر و حدود چهار میلیارد کیلووات ساعت برق وارد می‌کنیم، گفت: بیشتر برق صادراتی به کشور عراق بوده و راهبرد وزارت نیرو توسعه صادرات برق است.

وی یادآور شد: قرارداد پیشین دوساله بوده است و طی مذاکره‌هایی که در دو روز انجام می‌دهیم، چارچوب تمدید قرارداد را برنامه‌ریزی می‌کنیم.

فلاحتیان اظهارکرد: براساس این قرارداد، ظرفیت صادرات حدود 1500 مگاوات برق به عراق وجود دارد.

معاون وزیر برق عراق گفت: ما از سال 2005 با ایران همکاری داریم که در ابتدا قرارداد واردات برق از ایران 150 مگاوات بود و اکنون این رقم به 1500 مگاوات رسیده است که در برخی مواقع حتی بیش از این از ایران برق وارد کردیم.

"عادل حمید مهدی" افزود: این مقدار واردات نیازهای برق عراق را تامین می‌کند.

وی با بیان این‌که باتوجه به پایان قرارداد پیشین اکنون برای تمدید قرارداد و توسعه روابط دو کشور به ایران آمده‌ایم، افزود: در آینده نیز شبکه برق دو کشور سنکرون می‌شود و همواره از ایران برای تامین تجهیزات برق عراق کمک می‌گیریم.

کد خبر 225116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =