عمران و توسعه شهر نفتی مسجدسلیمان نیاز به نگاه ویژه دارد

مجری طرح کمک به عمران مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به تاریخچه و نقش مسجدسلیمان در صنعت نفت کشور، گفت: این شهر نفتی نقشی درخشان و ماندگار در صنعت نفت داشته است و از این رو باید در خصوص عمران و توسعه آن نگاه ویژه ای داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب محسن امیریان در  بازدید از زادگاه نفت ایران و خاورمیانه افزود: ساماندهی بخش بهداشت و درمان صنعت نفت و راه اندازی بیمارستان و پلی کلینیکهای تخصصی برای بهبود شاخصهای خدمات بهداشتی به کارکنان بویژه کارکنان واحدهای عملیاتی موجود در منطقه اولویت نخست عمران و توسعه مسجدسلیمان تلقی می شود.

نماینده مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در طرح کمک به عمران مناطق نفتخیز جنوب در سفر یک روزه به مسجدسلیمان از تعدادی پروژه های در دست اجرا و همچنین ساختمانهای ملکی شرکت ملی نفت ایران در این شهر بازدید کرد.

بیمارستان امام خمینی (ره) صنعت نفت، درمانگاه و پلی کلینیک تخصصی میدان و پروژه شهرک مسکونی یکهزار و 400 واحدی حضرت ولی عصر (عج) از جمله ساختمانهایی بود که در این سفر مورد بازدید قرار گرفت.

در جریان این بازدید، محمد خانچی مشاور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در امور اجرایی و فرماندار اسبق مسجدسلیمان درباره وضع و ساختار موجود این شهرستان و مشکلات و موانع توسعه آن  توضیحات مبسوطی ارائه داد.

نخستین  چاه نفت در ایران و خاورمیانه بیش از یکصد سال پیش در منطقه نفتون در مسجدسلیمان به تولید رسید و این شهر را در ردیف نخستین مناطق نفتخیز در جهان قرار داد.

هم اکنون شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از شرکتهای تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب راهبری میدانهای نفتی و گازی در گستره ای به وسعت 27 هزار کیلومتر مربع را در شمال استان خوزستان برعهده دارد.

 

 

کد خبر 225130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =