عزم وزیر جدید نفت عراق برای حل اختلافهای بغداد و اربیل

وزیر نفت جدید عراق از برنامه وزارت نفت این کشور برای حل اختلافهای صنعت نفت و قراردادهای نفتی میان بغداد و اربیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شفق نیوز، عادل عبدالمهدی، در یک نشست مطبوعاتی در خلال سفرش به بصره، گفت: علاوه بر حل اختلافهای نفتی، مشکل میان دولت فدرال و اقلیم کردستان عراق حل و فصل می شود.

وی افزود: سفر من به بصره همسو با مشاهده واقعیت صنعت نفت، مشکلات قراردادهای نفتی، نیاز این صنعت به توسعه و افزایش تولید نفت صورت گرفته است.

عبدالمهدی که یکی از رهبران مجلس اعلای عراق به شمار می رود، ضمن اشاره به اختلافهای نفتی بغداد و اربیل نفت، گفت: دولت جدید عراق برای دستیابی به راه حلها و پشت سر گذاشتن بحرانها آمده است، مسائل مهم میان بغداد و اقلیم کردستان عراق باید با توافق و اعتماد دو طرفه و به نفع طرفهای درگیر در این فرآیند سیاسی حل و فصل شود.

وزیر نفت جدید عراق که با تایید پارلمان این کشور به سمت وزیر نفت کابینه حیدر العبادی، نخست وزیر جدید منصوب شد، از سرمایه گذاری خارجیها استقبال کرده است.

وی ، یکی از رهبران ارشد شورای عالی اسلامی عراق، یکی از مهمترین احزاب شیعه عراق، است، این حزب از گذشته رابطه خوبی با کردهای عراق داشته است؛ این رابطه می تواند به حل مناقشه بلند مدت بغداد و اقلیم کردستان عراق بر سر منابع طبیعی و اختلافها بر سر قلمرو کمک کند.

 

کد خبر 225152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =