۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
  • کد خبر: 225153
گاز آمریکا برای خریداران آسیایی دردسرساز شد

عرضه بیش از تقاضای گاز در سطح جهانی، تقاضا برای گاز آمریکا را کاهش داده و شرکتهای ژاپنی و هندی را به فروش مجدد ال ان جی‌ به معامله‌گران اروپایی واداشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکتهای هندی و ژاپنی که از چند سال پیش طی قراردادهایی متعهد به خرید ال ان جی از آمریکا شده بودند هم اکنون با افزایش عرضه گاز در بازارهای جهانی و کاهش تقاضا در داخل کشورهایشان مجبور به فروش مقادیر زیادی از گاز خریداری شده از آمریکا به شرکتهای اروپایی شده‌اند.
پیش از این با افزایش تولید گاز طبیعی در آمریکا، کشورهای آسیایی که نیازشان به گاز روز به روز در حال افزایش است،‌ برای خرید گاز آمریکا با قیمت مناسب هجوم آورده بودند.
اما بعد از صرف هزینه‌های چند میلیارد دلاری ساخت کارخانه‌های عظیم تبدیل گاز طبیعی آمریکا به مایع و صادرات آن با کشتی، دست کم سه خریدار این گاز به دلیل هراس از زیان مالی ناشی از میزان تعهدات خود برای خرید ال ان جی از آمریکا، شروع به فروش مجدد آن کرده اند.

بر اساس این گزارش، شرکت توکیو گاز و اوساکا گاز ژاپن و همچنین شرکت گیل هند بعد از آن که با کاهش تقاضا برای گاز در داخل کشورشان مواجه شدند، هم اکنون در حال فروش مجدد سهم خود از گاز آمریکا هستند.

این سه شرکت، گاز اضافی خود را به شرکتها و معامله‌گران اروپایی از جمله شرکت ای آن آلمان می‌فروشند.
کد خبر 225153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =