انتقال نفت آزادگان جنوبی به کارخانه فرآورشی غرب کارون در سال جاری

امکان اتصال خطوط انتقال نفت آزادگان جنوبی به چندراهه ورودی کارخانه فراورش نفت غرب کارون فراهم شده است و نفت این میدان مشترک امسال برای فراورش به این کارخانه منتقل می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، رییس اداره راه اندازی تاسیسات شرکت نفت و گاز اروندان اعلام کرد: با انجام عملیات انشعاب گرم (HOT TAP) از خطوط 10 و 12 اینچ نفت ارسالی از میدان آزادگان جنوبی، امکان اتصال خطوط انتقال نفت به چندراهه ورودی کارخانه فراورش نفت غرب کارون فراهم شده است. 

 حسین سلطان محمدی افزود: این عملیات بدون کاهش تولید در کمترین زمان و بدون هرگونه حادثه، روی خطوط پرفشار نفت ارسالی میدان آزادگان جنوبی با هدایت و رهبری متخصصان شرکت نفت و گاز اروندان با موفقیت انجام شد. 

وی یادآور شد: این عملیات با تدوین دستورعملهای انجام کار و مقابله با شرایط اضطراری (ERP) و نظارت بر اجرای دستورعملها، به شکلی صحیح و ایمن اجرا شد.

مدیر طرح غرب کارون در شرکت نفت و گاز اروندان نیز در گفتگو با خبرنگار شانا، این اقدام را همسو با اجرایی شدن طرح ویژه افزایش زودهنگام ظرفیت فرآورش نفت در حوزه غرب کارون دانست و گفت: طبق برنامه ریزیها، مقرر شده است حداکثر تا پایان امسال، امکان فراورش نفت آزادگان جنوبی در کارخانه غرب کارون فراهم شود. 

رضا نوشادی تصریح کرد: طرح ویژه افزایش فرآورش نفت خام در حوزه غرب کارون با هدف افزایش ظرفیت فرآورش روزانه به 165 هزار بشکه نفت خام در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، این افزایش ظرفیت با توجه به برنامه وزارت نفت برای افزایش تولید از میدانهای مشترک نفتی غرب کارون مدنظر قرار گرفته است و پس از افزایش ظرفیت کارخانه فراورشی غرب کارون، نفت آزادگان جنوبی به جای واحد بهره برداری اهواز 3 در این کارخانه فراورش خواهد شد. 

 

کد خبر 225156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =