معاون پالایشگاه ان.جی.ال سیری گفت: در روزهای اخیر اولین محموله پروپان و دومین محموله بوتان تولیدی پالایشگاه ان.جی.ال سیری به مقصد یک کشور آفریقایی بارگیری شد.

به گزارش شانا، محمدرضا صفری راد در گفتگو با ایرنا، با اشاره به عملکرد پالایشگاه ان.جی.ال سیری، اظهار داشت: این واحد که از اواخر سال 1391 آغاز به کار کرده از ظرفیت دریافت روزانه 140 میلیون فوت معکب خوراک گاز برخوردار است.
معاون پالایشگاه ان.جی.ال سیری خاطرنشان کرد: البته به دلیل کمبود خوراک این واحد در حال حاضر با نیمی از ظرفیت اسمی، فعالیت خود را انجام می دهد.
صفری راد تصریح کرد: قرار است با بهره برداری از میدان گازی کیش، بخشی از خوراک مورد نیاز ان.جی.ال سیری از میدان گازی کیش تامین شود.
معاون تاسیسات پالایشگاه ان.جی.ال سیری با بیان اینکه تا پیش از راه اندازی ان.جی.ال سیری، گازهای همراه نفت توسط فلرها سوزانده می شدند، گفت: چهار محصول نفتا، پنتان، بوتان و پروپان در ان.جی.ال سیری تولید می شود که تاکنون چندین محموله از تولیدات این پالایشگاه به خارج صادر شده است.
رضا حقیقی رئیس منطقه عملیاتی نفتی سیری نیز پیش از این به ایرنا گفته بود: با حفاری چاه های جدید در میدان ایلام و کیش و انتقال گاز آنها به ان.جی.ال سیری در نظر داریم از ظرفیت کامل این واحد استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه ان.جی.ال سیری به عنوان اولین واحد ان.جی.ال فلات قاره شناخته می شود، افزود: تاکنون ٢٨٠ هزار بشکه نفتا و ١٠٦ هزار بشکه بوتان از تولیدات ان.جی.ال سیری به خارج صادر شده است.
رئیس منطقه عملیاتی نفتی سیری اظهار داشته بود: از طریق صادرات محصولات تولیدی ان.جی.ال سیری تاکنون حدود 22 میلیون و 200 هزار دلار برای کشور درآمدزایی داشته ایم.
وی با اشاره به تامین بخشی از گاز جزیره کیش از منطقه سیری، گفت: با راه اندازی ان.جی.ال سیری و استحصال گازهای متان و اتان، روزانه به طور متوسط 20 میلیون فوت مکعب به جزیره کیش ارسال شده است.
جزیره سیری در حدود 72 کیلومتری خط ساحلی ایران در جنوب بندر لنگه و 40 کیلومتری غرب جزیره ابوموسی واقع شده است.
این جزیره 18 کیلومتر مربع وسعت دارد، طول تقریبی جزیره 6/5 کیلومتر و عرض آن حدود 3 کیلومتر می باشد. با اکتشاف نفت در خلیج فارس و فعال شدن شرکت نفتی سوفیران در این جزیره، نخستین بار استخراج نفت در این منطقه نفتی در سال 1355 آغاز شد.
پنج میدان نفتی الوند، نصرت، دنا، سیوند و ایلام در این منطقه نفتی قرار دارند.

کد خبر 225160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =