اجرای عملیات ارزیابی خارجی پوشش خطوط در جنوب شرق کشور

عملیات ارزیابی پوشش خطوط لوله نفت و فرآورده بصورت خارجی (ECDA) برای نخستین بار در سطح شرکت خطوط لوله و مخابرات، در منطقه جنوب شرق انجام می شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به رفسنجان، سرپرست مهندسی خوردگی شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه جنوب شرق در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: هم اکنون موافقت انجام این عملیات از ستاد شرکت خطوط لوله و مخابرات در تهران اخذ و مقدمات آن انجام شده است.

اصغر طالبی زاده با بیان این که این عملیات یکی از روشهای روز دنیا در ارزیابی پوشش خطوط لوله محسوب می شود، افزود: در حال حاضر 30 کیلومتر از نقاط حساس خط لوله 26 اینچ بندرعباس - رفسنجان قرار است با این روش ارزیابی شود.

وی ادامه داد: در گام اول توان سامانه های حفاظت کاتدیک در حال افزایش و 7 ترانس سامانه در حال تغییر است.

طالبی زاده در ادامه با بیان این که قدم بعدی انتخاب پیمانکار است، تصریح کرد: پس از انجام عملیات، نتایج بررسی و تحلیل می شود و سپس پوشش ترمیم یا تعویض می شود.

سرپرست مهندسی خوردگی شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه جنوب شرق گفت: زمان انجام این عملیات 6 ماه تعیین شده است.

به گفته این مقام مسئول روش انجام عملیات ECDA ترکیبی از روشهای نوین دنیا است که باعث می شود نقاطی که ضخامت لوله ها در حال کاهش است نیز زود تشخیص داده شود.

به گزارش شانا خطوط لوله استحفاظی منطقه در قطرهای 14، 16، 20 و 26 اینچ، حمل فرآورده نفتی را از بندرعباس به استانهای کرمان، یزد و اصفهان بر عهده دارد.

کد خبر 225161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =