100درصد درآمد حاصل از صادرات کالاهای غیرنفتی از مالیات معاف شد

نمایندگان مجلس امروز با حذف بند 38 لایحه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم مخالفت کردند، به موجب این بند، 100 درصد درآمد حاصل از صادرات خدمات کالاهای غیرنفتی مشمول مالیات با نرخ صفر شد، فهرست مواد خام و کالاهای نفتی به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان مجلس، امروز (یکشنبه 30 شهریورماه) در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم و اصلاحات بعدی آن، با حذف بند 38 این لایحه مخالفت کردند. 

بر این اساس 100 درصد درآمد حاصل از صادرات خدمات و کالاها غیرنفتی و محصولات بخش کشاورزی و 20 درصد درآمد حاصل از صادرات مواد خام مشمول مالیات با نرخ صفر می‌شود.

براساس بند 38 لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم متن زیر جایگزین ماده(141) قانون و تبصره آن می‌شود:

ماده 141- صددرصد(100%) درآمد حاصل از صادرات خدمات و کالاهای غیرنفتی و محصولات بخش کشاورزی و بیست‌درصد(20%) درآمد حاصل از صادرات مواد خام مشمول مالیات با نرخ صفر می‌شود.

فهرست مواد خام و کالاهای نفتی به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت و نفت و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

تبصره 1- درآمد حاصل از صادرات کالاهای مختلف که بصورت ترانزیت به‌ایران وارد می‌شوند و بدون تغییر در ماهیت یا با انجام کاری بر روی آن صادر می‌شوند مشمول مالیات با نرخ صفر می‌شود.

تبصره 2- مفاد این ماده پس از اتمام دوره اجرای قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 15/10/ 1389 لازم‌الاجراء می‌شود.

نمایندگان با 29 رأی موافق، 103 رأی مخالف و 18 رأی ممتنع از مجموع 215 نماینده حاضر، مانع حذف بند مذکور شدند. 

علیرضا محجوب به‌ عنوان پیشنهاد دهنده حذف بند 38، سیدمحمد میرمحمدی به‌ عنوان مخالف حذف این بند، ابوذر ندیمی به‌ عنوان موافق حذف این بند، بودند.

 


کد خبر 225171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =