شاخص کل بورس به نیمه 71 هزار واحد رسید

فعالان بازار سرمایه روز یکشنبه در بورس اوراق بهادار تهران،شاهد رشد قیمتها و شاخص کل بودند.

به گزارش خبرنگار شانا، چشم انداز مثبت از مذاکرات هسته‌ای و پایان روزهای تسویه اعتباری کارگزاریها باعث شد تا امروز بازار رنگ و رویی دیگر بگیرد. به این ترتیب که شاخص کل با رشدی 100 واحدی به کار خود پایان داد و در عدد 71هزار و 545 متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز روز آرامی برای بورس تهران بود و باید گفت که آخرین یکشنبه تابستان، روزی پر رونق برای اهالی تالار حافظ بود که با رشد 100 واحدی شاخص به پایان رسید.

همچنین شاخصهای بازار اول و دوم به ترتیب 103 و 15 واحد صعودی شدند. نمادهای ایران خودرو، چادرملو، گل گهر و سایپا با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که سه نماد هلدینگ خلیج فارس، سیمان فارس و خوزستان و سرمایه‌گذاری غدیر با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر آن شدند.

همچنین امروز گروه مالی توانست با بیشترین حجم معاملات در صدر برترین صنایع بایستد. بانکها و خودرویی ها نیز در رده‌های دوم و سوم نشستند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای داروسازی امین، صنایع شیمیایی فارس، خوراک دام پارس، تولیدی گرانیت بهسرام، چرخشگر، نیرو محرکه و کاشی تکسرام بود.

سهامداران بورسی در پایان معاملات امروز بیش از 355 میلیون سهم و حق تقدم را به ارزش 783 میلیارد ریال در بازار دست به دست کردند.

کد خبر 225194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =