۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
  • کد خبر: 225231
امضای قرارداد اکتشاف نفت میان سودان و کانادا

وزارت نفت سودان، دیروز(یکشنبه 30 شهریورماه) قرارداد جدیدی برای اکتشاف نفت در بلوک 26 که میدان نفتی الراوات را در بر دارد، امضا کرد.

به گزارش پایگاه خبری سودان تریبون، این قرارداد میان دولت خارطوم با سه شرکت از جمله شرکت کانادایی ستیت (شریک اصلی پروژه)، برای اکتشاف نفت در بلوک 26 نفتی واقع در ایالت نیل سفید به امضا رسید.

سودان برای پاسخگویی به کاهش تولید نفت خام، به دنبال کشف میدانهای نفتی بیشتر از طریق یک برنامه سریع اکتشاف و تولید نفت است تا بتواتد تولید نفت خام خود را در آینده به دو برابر برساند.

با توجه به برنامه ریزیهای انجام شده، قرار است تولید نفت خام سودان به 200 هزار بشکه در روز برسد.

مکاوی محمد عوض، وزیر نفت سودان، در مراسم امضای این قرارداد با استقبال از فعالیت شرکت کانادایی استیت از دو شریک دیگر این پروژه، شرکت ملی نفت سودان (سوداپت) و شرکت اکسپرس پترولیوم نیجریه نیز قدردانی کرد.

عوض گفت: بر اساس قرارداد امضا شده، فعالیتهای اکتشافی میدان نفتی الراوات در سه منطقه نیل سفید، شمال ایالت کردفان و قسمتی از ایالت سنار انجام خواهد شد.

میدان نفتی الروات در مجاورت خط لوله میدان نفتی عدارییل واقع شده است.

وزیر نفت سودان، سهم شرکت کانادایی استیت را از این پروژه 50 درصد، شرکت اکسپرس پترولیوم نیجریه را 20 درصد و شرکت سوداپت سودان را 30 در صد اعلام کرد.

پس از استقلال یافتن سودان جنوبی از این کشور، دولت سودان 75 درصد از تولید نفت خود را که به 500 هزار بشکه در روز می رسید از دست داد. هم اکنون تولید نفت خام سودان 130 تا 140 هزار بشکه در روز برآورد می شود.
کد خبر 225231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =