قدمهای اولیه برای رونق اقتصادی برداشته شده است

در شرایطی که هنوز تحریم دشمن باقی است، ملت بزرگ ما توانست هم از مسئله تورم و رکود فاصله بگیرد و هم قدمهای اولیه برای رونق اقتصادی بردارد.

به گزارش شانا، حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (دوشنبه 31 شهریورماه) بیان این‌که ایستادگی هشت ساله ملت ایران سد محکمی در برابر همه توطئه‌های آینده دشمنان بود، گفت: دوران دفاع هشت ساله، ظاهرش دفاع بود، اما باطن آن بازدارندگی در برابر انواع توطئه‌هایی بود که دشمن در فکر خود می‌پروراند.

روحانی با بیان این که دشمن درس لازم را نیاموخت از دفاع مقدس هشت ساله نیاموخت، تصریح کرد: دشمن هشت سال دیگر در برابر این ملت بپا خاست و به بهانه مسئله هسته‌ای و این بار به شکل جدید، جنگ اقتصادی و تحریم را بر ملت ما تحمیل کرد، اما مردم ما در هشت ساله چهارم ایستادگی و مقاومت کردند و به جهانیان اعلام کردند، ما به فکر ساخت سلاح کشتار جمعی نبوده‌ و نیستیم، اما برای توسعه، پیشرفت علمی و احقاق حقوق خود ملت، هرگز در برابر فشار غرب و ابرقدرتها سر فرود نیاورده‌ و نخواهیم آورد.

وی افزود: ملت بزرگ ما در طول یکسال گذشته بعد از حماسه سیاسی، امروز در راه ایجاد حماسه اقتصادی تلاش می‌کند، برای این‌که اقتصاد مقاومتی را بسازد و بتواند بر مشکلات اقتصادی خود فائق آید و به حول و قوه الهی در شرایطی که هنوز تحریم دشمن باقی است، ملت بزرگ ما توانست هم قدمهایی از مسئله تورم و رکود فاصله بگیرد و هم توانست قدمهای اولیه برای رونق اقتصادی بردارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روحانی با تأکید بر این‌که ما از فشار دشمن هراسی نداریم تصریح کرد: ما ملت صلح هستیم و قصد تحمیل جنگ به هیچ کشوری نداشته‌، نداریم و نخواهیم داشت و نمی‌خواهیم با ایجاد جنگ و فروش سلاح سفره خود را رنگین کنیم، آنچنان که برخی از کشورهای غربی سفره خود را با خون ملتهای دیگر رنگین می‌کنند.

وی گفت: ما سفره خود را با عرق جبین، تلاش و کوشش و مجاهده و اقتصاد پاک و نان حلال رنگین خواهیم کرد، ما قصد جنگ و تجاوز نداریم، اما در برابر تجاوز و جنگ تحمیلی و هرگونه تحمیل ایستادگی کرده و ایستادگی خواهیم کرد.

کد خبر 225232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =