مناطق آزاد پل ارتباطی و تجاری برای انجام مبادلات با کشورهای همسایه

باید فضای بین المللی برای جذب سرمایه‌گذار فراهم باشد تا شاهد ورود سرمایه‌گذاران به ایران باشیم.

به گزارش شانا، اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، با بیان این‌که یکی از برنامه‌های مهم دولت، ایجاد مناطق آزاد جدید در مناطق مرزی کشور است، گفت: در راستای اجرای این برنامه، در سفر استانی رئیس جمهوری به استان خراسان رضوی، بررسی مناطق اینچه برون، لطف آباد و دوغارون برای تاسیس منطقه آزاد جدید در دستور کار قرار گرفت.

وی ایجاد مناطق آزاد جدید در مرزها را در راستای برقراری مبادلات تجاری و صنعتی با همسایگان ارزیابی کرد و افزود: داشتن روابط نزدیک با همسایگان، اقدامی است که دشمنان نمی‌توانند روی آن تاثیر بگذارند.

مشاور رئیس جمهوری با اشاره به ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی و نقش تاثیرگذار مناطق آزاد کشور در اجرایی شدن این سیاستها، تصریح کرد: یکی از راهبردی ترین محورهای اقتصاد مقاومتی برای مناطق آزاد کشور برقراری رابطه مطلوب با همسایگان و کشورهای همجوار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، ترکان مناطق آزاد را رابط بین اقتصاد کشور با همسایگان و نیز مکانی برای جذب سرمایه‌های خارجی دانست و عنوان کرد: هر منطقه آزاد می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی و تجاری برای انجام مبادلات با همسایگان محسوب شود و برای جذب سرمایه‌گذار باید فضای بین‌المللی آماده باشد تا شاهد ورود سرمایه‌گذاران به ایران باشیم.

کد خبر 225235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =