۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
  • کد خبر: 225261
کره جنوبی به دنبال خرید نفت از آمریکاست

شرکتهای پالایش نفت کره جنوبی در تلاش برای واردات نفت خام آمریکا هستند.

به گزارش پایگاه خبری بیزینس کریا، شرکتهای پالایش نفت کره جنوبی در نظر دارند به منظور متنوع سازی منابع خود و کاهش وابستگی به خاورمیانه، از آمریکا نفت خام وارد کنند.

شرکت پالایش جی اس کالتکس کره جنوبی در حال تکمیل پالایش میعانات گازی خریداری شده از آمریکا در ماه ژوئیه است. این محموله 400 هزار بشکه ای میعانات گازی که در تگزاس تولید شده است هم اکنون در مراحل پایانی پالایش در پالایشگاه شهر یئوسو قرار دارد.

میعانات گازی که نوعی هیدروکربن مایع فرار است در جریان تولید گاز طبیعی به دست می آید. نفتا، نفت سفید، گازوئیل و انواع دیگر فرآورده های نفتی از نفت خام بسیار سبک تولید می شوند که هزینه پالایش آنها در مقایسه با نفت خام بسیار کمتر است.

هم اکنون شرکتهای پالایش نفت کره جنوبی در تلاشند که به منظور کاهش وابستگی به خاورمیانه نفت خام بیشتری از آمریکا وارد کنند. 

یک منبع صنعتی اعلام کرد: شرایط کنونی سیاسی در عراق و همچنین موقعیت انحصاری صادرکنندگان نفت خاورمیانه عرضه و تقاضای نفت را با مشکل رو به رو کرده اند. موافقت دولت آمریکا با صادرات نفت می تواند ثبات بیشتری به امور دهد.

آمریکا در حدود چهل سال صادرات نفت خود را ممنوع کرده است. به همین منظور، این کشور در سال 1975 اصل قانون حمایت از انرژی را وضع کرد که به دلیل ممنوعیت صادرات نفت خام کشورهای خاورمیانه به آمریکا سبب افزایش قیمتهای جهانی نفت از سال 1973 تاکنون شده است.

صادرات میعانات گازی به شرکت جی اس کالتکس مورد استثنایی ویژه ای بود که با تفسیر قوانین موجود صورت پذیرفته و سبب بروز اختلاف در سطح گسترده صنعتی شده بود. 

کد خبر 225261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =