معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت از باز شدن ال سی 4 طرح پتروشیمی برای فاینانس توسط چینی‌ها خبر داد و گفت: در صورتی که بانک مرکزی ضمانتنامه‌ها را تایید کند، فاینانس اجرایی خواهد شد.

به گزارش شانا، علی ماجدی در گفتگو با ایسنا، درباره وضع فاینانس طرحهای پتروشیمی و نفت و گاز توسط چینی‌ها اظهار کرد:منابع مالی 8 طرح پتروشیمی از سوی چینیها به صورت فاینانس تامین می‌شود که تاکنون تامین منابع 4 طرح نهایی شده و مراحل عملیاتی فاینانس 4 طرح دیگر پتروشیمی نیز در شرف نهایی شدن است.
معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره با این که این فاینانس این چهار طرح هنوز اجرایی نشده، افزود:کارها انجام شده و بانک مرکزی باید ضمانتنامه‌ها را تایید کند تا اجرایی شود.
ماجدی با اشاره به این‌که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در حالی پیگیری هستند تا فاینانس این طرح ها اجرایی شود،اظهار کرد:در صورتی که بانک مرکزی ضمانتنامه‌ها را تایید کند، فاینانس اجرایی خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به این که ال سی چهار طرح باز شده، خاطرنشان کرد: در مجموع پیشنهاد تامین مالی 20طرح پتروشیمی مطرح بود که در مذاکرات صورت گرفته فاینانس 8طرح تایید شد.
معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان این که فاینانس پالایشگاه آبادان به ارزش 2.5 میلیارد دلار نیز مطرح شده است، تصریح کرد: این پروژه از اولویت‌های ما بود که در داخل کشور نهایی شده و باید در این باره با طرف چینی مذاکره کنیم.

کد خبر 225265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =