5 شرکت خارجی واجد شرایط اجرای یک طرح نفتی در کویت شدند

مدیرعامل شرکت نفت کویت از تأیید صلاحیت پنج شرکت خارجی برای ارائه پیشنهاد درباره پروژه های چند میلیارد دلاری نفت و گاز این کشور خبر داد.

به گزارش مجله اویل ریویو میدل ایست، هاشم سید هاشم اعلام کرد که پنج شرکت خارجی واجد شرایط شدند که پشنهادهای خود را برای قرارداد مشاوره پروژه چند میلیارد دلاری با هدف افزایش تولید نفت و گاز کویت ارائه دهند.

هاشم تصریح کرد: شرکت انگلیسی-هلندی شل، بریتیش پترولیوم، توتال، اکسون موبیل و شورون برای این قرارداد تأیید صلاحیت شده اند. این پروژه شامل چالشهای بزرگ در زمینه فناوری است و به همین منظور نیازمند همکاری شرکتهای خارجی برای اجرای پروژه هستیم.

شرکت نفت کویت نیز در بیانیه ای اعلام کرد که مناقصه ای را به منظور امضای یک قرارداد مشاوره پنج ساله برای پروژه های نفت و گاز این کشور با پنج شرکت برگزار می کند. این پروژه ها سال 2015 و 2016 میلادی آغاز می شوند.

با اجرای این پروژه ها، تولید روزانه نفت کویت تا سال 2020 میلادی به 3.6 میلیون بشکه و تولید گاز این کشور به 42.75 میلیون متر مکعب در روز افزایش می یابد.   

هاشم افزود که این پروژه متشکل از سه بخش است که شامل گسترش میدانهای نفتی در شمال و جنوب کویت و توسعه میدانهای نفت سنگین در شمال این کشور است.

بر اساس این گزارش، هزینه پروژه نفت سنگین 4.2 میلیارد دلار است. با این حال به سرمایه گذاری در پروژه های دیگر در شمال و جنوب کویت اشاره ای نشده است.

کد خبر 225266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =